بر اساس برنامه هفتم توسعه؛

سهم پرداختی مربوط به بستری پنج دهک اول، ۲ درصد می شود

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پیش‌بینی‌های خوبی در زمینه تامین دارو در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه صورت پذیرفته است، گفت: پیش‌بینی‌ های خوبی در این بخش صورت گرفت تا ذخیره دارو به ویژه داروهای اساسی در طول برنامه هفتم توسعه افزایش پیدا کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، داود منظور در حاشیه جلسه عصر امروز (چهارشنبه ۱۱مرداد ماه) کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بخش‌هایی از موضوع سلامت و درمان و بیمه‌های مربوط به حوزه سلامت در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق امروز در زمینه بیمه‌ها با توجه به لایحه دولت و نظرات نمایندگان مصوب کرد. سهم پرداختی (فرانشیز) مربوط به بستری بیماران تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، خانوارهای رزمندگان معسر و همچنین زنان سرپرست خانوار معسر رایگان باشد. بنابراین اگر این گروه از بیماران در بیمارستان‌های دولتی بستری شوند هیچگونه پرداختی انجام نخواهند داد.

وی تاکید کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد که سهم پرداختی مربوط به بستری پنج دهک اول، ۲ درصد باشد.

هزینه افراد کم درآمد به حداقل برسد

منظور بیان کرد: همچنین یکی دیگر تمهیدات در این بخش بر این اساس است. ما برای دهک های پایین نوعی بیمه تکمیلی اختیاری را با حمایت دولت طراحی کنیم. تا مواردی که تحت پوشش بیمه سلامت پایه قرار نمی گیرد، پوشش داده شود. از این طریق هزینه از جیب افراد کم درآمد در بخش درمان به حداقل می رسد.

وی با اشاره به بررسی بیمه درمان اتباع خارجی در لایحه برنامه هفتم توسعه بیان کرد: در این بخش اجازه داده شد بر اساس آیین‌نامه‌ای که دولت تدوین می‌کند، ما بتوانیم این خدمات بیمه‌ای را به اتباع خارجی ارائه بدهیم.

‌منظور با بیان اینکه پیش‌بینی‌های خوبی در زمینه تامین دارو در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه صورت پذیرفت. تاکید کرد: پیش‌بینی‌های خوبی در این بخش صورت گرفت. ذخیره دارو به ویژه داروهای اساسی افزایش پیدا کند.

هدف‌گذاری صادرات دارو

وی با اشاره به هدف‌گذاری صادرات دارو در لایحه برنامه هفتم توسعه بیان کرد: همچنین صادرات خدمات پزشکی، توریسم پزشکی و گردشگری سلامت در برنامه هفتم توسعه هدف گذاری شد.

منظور تاکید کرد: همچنین در زمینه پذیرش دانشجویان خارجی در رشته پزشکی هدف گذاری لازم در برنامه هفتم صورت گرفت. به واقع مجموع این اتفاقات کمک می کند تا بخش درمان ما نه تنها در داخل کشور بلکه در منطقه هم به یک قطب تولید درآمد تبدیل شود.

منظور تصریح کرد: همچنین کمیسیون در جلسه امروز خود وارد مبحث اقتصاد رقومی و یا تحول دیجیتال شد. به واقع موضوعات مهمی در این بخش پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این برای نخستین بار است که ما در قانون برنامه توسعه یک سرفصل مجزایی به موضوع اقتصاد دیجیتال اختصاص می دهیم. با توجه به اینکه امروزه این بخش از اقتصاد در دنیا به سرعت در حال رشد است. در این بخش از لایحه نوآوری های مهمی ایجاد شده است. امیدواریم احکام پیشنهادی دولت و هدف‌گذاری‌های کمی که در نظر گرفته شده به تصویب برسد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 365653
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا