رئیس اتاق تعاون ایران خبر داد؛

ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می شود

عبدالهی گفت: تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی امضا شده که ساخت ۱۲ هزار واحد را شروع کردیم و کلنگ ۲۰ هزار واحد هم تا یک ماه آینده به زمین می‌خورد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بهمن  عبدالهی در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان  در جمع خبرنگاران گفت: مقدمات راه اندازی مرکز فروش محصولات صنعت ساختمان انجام شده و تا یک ماه آینده آماده کار می‌شود.

 به گفته رئیس اتاق تعاون ایران،  تعهد می‌دهیم سه ماه اول امکانات رایگان را در اختیار تعاونگران و صادرکنندگان قرار دهیم تا بتوانند محصولات را عرضه کنند. بازار روسیه از مصالح و محصولات ساختمانی کشورمان استقبال می‌کند.

او گفت: اتاق تعاون ایران، سال گذشته مرکز تجاری جمهوری اسلامی در مسکو را راه اندازی کرد در این یک سال ۲ نمایشگاه بزرگ در مسکو برگزار کردیم.

عبداللهی گفت: تولیدات ساختمانی در کشورمان رشد بی سابقه داشته  و بازدیدکنندگان خارجی معتقد هستند که محصولات ما با کیفیت‌تر است که این امر فرصت صادراتی محصولات ساختمانی را فراهم می‌کند.

او بیان داشت: نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم فرصت خوبی برای فروش محصولات داخلی است در همین راستا اتاق تعاون درصدد است در حوزه تولیدات و صادرات مصالح ساختمانی نقش تسهیل گری ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان و بخش مسکن در اقتصاد نقش مهمی دارد گفت: به تعبیر صاحب نظران این صنعت حوزه پیشروان اقتصاد است و با رونق آن ۱۲۰ رشته تولیدی به حرکت در می‌آید این صنعت نقش کلیدی در اقتصاد دارد.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در چند سال گذشته صنعت ساختمان دچار رکود شده بود گفت: اکنون ۲ سال است که در دولت سیزدهم این صنعت نقش مهمی در ارتقای تولیدات و حوزه صادرات ایفا کرده است.

او  گفت: سیاست‌های دولت در تعهد ساخت مسکن اقدام خوبی است اتاق تعاون به عنوان دومین رکن اقتصاد کشور است که در این زمینه تلاش کردیم همسو با سیاست‌های اقتصادی دولت حرکت کنیم.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه سال گذشته تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی امضا شد گفت: ساخت ۱۲ هزار مسکن را شروع کردیم و کلنگ ۲۰ هزار واحد هم تا یک ماه آینده به زمین می‌خورد.

او گفت: سامانه مسکن در حوزه اتاق تعاون راه اندازی شده است تا کنون ۲۴۰ هزار نفر را ساماندهی کرده ایم و ۸۷ هزار نفر در طرح‌ها جانمایی شده اند که امیدواریم صاحبخانه شوند ضمن اینکه نیاز است تا وزارت راه و شهرسازی کمک کند تا با سرعت بیشتر طرح‌های ساخت و ساز پیش رود.

او گفت:در بافت فرسوده و در طرح ۲۰۲۰ هم اقداماتی صورت گرفته است در تهران ۹۵ تعاونی مسکن را در مناطق کم برخوردار تشکیل داده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان 

مسکن
شناسه : 365787
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا