تلخ و نگران کننده: خودکشی به خاطر امتحانات نهایی

چندین دانش آموز مصری به دلیل آن که در برخی امتحانات نهایی دبیرستان تجدید آوردند یا نمره لازم برای پذیرش در رشته های مورد علاقه خود را کسب نکردند، دست به خودکشی زدند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رسانه های خبری مصر گزارش دادند. به دنبال اعلام نتایج امتحانات نهایی مقطع دبیرستان در این کشور که انتخاب رشته و ورود به دانشگاه بر اساس مجموع نمرات آن انجام می شود. دست کم ۹ دانش آموز ظرف تنها دو روز اقدام به خودکشی کردند. چرا که برخی از آنها نتوانستند در همه دروس قبول شوند. برخی دیگر نیز در کسب مجموع نمرات لازم برای ادامه تحصیل در رشته و دانشکده مورد علاقه خود ناکام ماندند.

بنا بر این گزارش، استان قاهره به عنوان پایتخت مصر نیز شاهد اقدام به خودکشی یک دانش آموز دختر بوده که از ترس نتایج امتحانات دبیرستان، از بالکن اتاق خود در طبقه سوم یک ساختمان به پایین پریده. در شرایط وخیمی در حالی که دچار شکستگی های زیادی شده. به بیمارستان انتقال یافته است.

رسانه های مصری در این باره همچنین گزارش دادند. در رابطه با موارد مذکور خودکشی دانش آموزان دبیرستانی که برخی از آنها از ترس واکنش خانواده خود بوده، پرونده هایی تشکیل شده. دادستانی کل این کشور نیز انجام تحقیقات در مورد این حوادث را بر عهده گرفته است. دانش آموز دختر در پی اعلام نتایج امتحانات نهایی دبیرستان، بر اثر خوردن یک ماده سمی، جان خود را از دست داد. در حالی که در استان های «القلیوبیه» و «الشرقیه» در شمال این کشور نیز به ترتیب چهار و سه مورد دیگر اقدام به خودکشی در میان دانش آموزان دبیرستانی با مصرف قرص سمی و حشره کش، حلق آویز شدن و بیهوشی ناگهانی به ثبت رسید.

منبع: شفقنا

اجتماعی و فرهنگیحوادث
شناسه : 365917
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا