با اعلام مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو؛

سامانه یکپارچه خودرو از امروز برای این افراد باز است

بنابر اعلام مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو،‌ سامانه یکپارچه خودرو برای متقاضیان خودروهای بهمن موتور از امروز باز شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی تقدسی ، مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: شرکت کرمان موتور برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در مرحله دوم، خودرویی به آن‌ها تعلق نگرفته امکان ثبت‌نام را فراهم کرده است.

فروش خودرو خارج از سامانه امکان‌پذیر نیست و شرکتها باید در چارچوب سامانه نسبت به فروش خودرو اقدام کنند.

سامانه یکپارچه خودرو برای چه کسانی باز شده است؟

پیش از این مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفته بود که متقاضیانی که در نوبت دوم سامانه یکپارچه خودرو، ثبت‌نام و با گزینه «عدم‌تخصیص» مواجه شدند، شهریور تعیین‌تکلیف می‌شوند.

تقدسی در پاسخ در خصوص زمان ثبت نام برای سایر متقضیان نیز گفته بود: «پس از پایان تخصیص خودرو و ویرایش آن در شهریور ماه، زمان‌بندی برای اجرای مرحله سوم فروش خودرو اعلام می‌شود. اکنون طبق زمان‌بندی خودروسازان، هر خودروی ثبت‌نامی به‌ترتیب به متقاضیان تحویل داده می‌شود و تعهد معوقی ندارند.»

تاکنون دو مرحله ثبت‌نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش انجام شده است؛ در مرحله اول، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان به گفته سخنگوی سابق وزارت صمت، بیش از ۹۳۶هزار نفر بود که ۷۸۰هزار نفر متقاضی محصولات ایران‌خودرو، ۳۲هزار نفر متقاضی محصولات سایپا و ۱۲۴هزار نفر متقاضی دیگر خودروسازان بودند.

در این مرحله باید ۱۰۰ میلیون تومان پول بلوکه کرد؟

با توجه به این که مرحله سوم طرح سامانه یکپارچه خودرو جاماندگان مرحله دوم را در اولویت قرار داده است، این نکته را هم در نظر داشته باشید که چون این متقاضیان در مرحله دوم و هنگام ثبت نام مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نزد بانک بلوکه کرده بودند، در این مرحله نیازی نیست این وجه را دوباره بپردازند و فقط لازم است برای «ویرایش خودرو» اقدام کنند.

امکان ویرایش خودرو برای سایر متقاضیان هم وجود دارد؟

همچنین، در مرحله سوم طرح فروش یکپارچه خودرو علاوه بر متقاضیانی که از مرحله دوم جا مانده بودند و خودرویی به آن‌ها تخصیص داده نشده است، متقاضیانی که به هر دلیل مایل به ویرایش خودروی انتخابی خود هستند هم می‌توانند نسبت به این ویرایش اقدام کنند.

تقدسی در این زمینه اعلام کرد: «پس از آن که به جاماندگان مرحله دوم، خودرو تخصیص داده شد، متقاضیانی که درخواست ویرایش خودرو دارند می‌توانند اقدام به ویرایش کنند، اما اولویت تخصیص با آن دسته از متقاضیانی است که خودرویی به آ‌ن‌ها تخصیص داده نشد.»

 

اخبار برگزیدهخودرو
شناسه : 366092
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا