پیش بینی هوای شمال تا پایان هفته/ مازندران گرم می شود

هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی، پیش بینی کرد که آسمان این استان تا پایان هفته جاری صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما همراه باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، هواشناسی پیش بینی کرد. آسمان مازندران امروز شنبه و در ساعات بعدازظهر و شب به‌ویژه در دامنه ها و ارتفاعات با بارش خفیف و پراکنده باران همراه باشد.

طبق پیش بینی هواشناسی آسمان مازندران از روز یکشنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری ضمن افزایش نسبی و محسوس دما، در دامنه ها و ارتفاعات به‌ویژه در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باید همراه خواهد بود.

هواشناسی مازندران به شهروندان توصیه کرد. در طی این مدت از اتراق کردن در حاشبه مسیل ها و رودخانه ها خودداری کنند. در هنگام تردد در محورهای کوهستانی با توجه به احتمال ریزش سنگ، جوانب احتیاط را رعایت کنند.

شرایط جوی امروز مازندران

با گرم تر شدن هوا در چند روز آینده، جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد. میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه افزایش در روز دوشنبه به ۳۴ تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۳۰ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز شنبه با چند درجه افزایش در روز دوشنبه بین ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۳ تا ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه افزایش در روز دوشنبه به ۲۵ تا ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری از بعدازظهر با افزایش ابر در ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده و وزش باد بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۳ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی کرد.

بیشینه دما در مناطق این استان

شرایط جوی مازندران در روز یکشنبه صاف تا نیمه ابری و از بعدازظهر با افزایش ابر در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران، احتمال رعد و برق و وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز تا ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر همراه خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای گرم و شرجی، در دامنه ها و ارتفاعات در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد اعلام کرد.

بیشینه دما در طی این مدت در مناطق غربی تا ۳۲ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۴ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی شده است.

وضعیت دریای خزر

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد.  دشت ناز ساری با ثبت دمای ۳۵.۶ و آلاشت با ۲۴.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد. این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر نیز در روز جاری مواج پیش بینی شده است.

منبع: ایرنا

عمومی
شناسه : 366163
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا