عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

تشکیل وزارت بازرگانی تاثیری در تنظیم بازار نخواهد داشت

یک نماینده مجلس گفت: تفکیک وزارت صمت نه تنها کمکی به تنظیم بازار نخواهد کرد بلکه این مسئله فرصتی یکساله برای طفره رفتن از پاسخگویی به بهانه تشکیل وزارت بازرگانی را برای مسئولان ایجاد می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز، غلامرضا رضوانی نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل مخالفتش با تشکیل وزارت بازرگانی گفت: بخشی از دلایل مخالفت بنده با تشکیل وزارت بازرگانی مشابه همان دلایلی است که در دوران ادغام بخش بازرگانی با وزارت صمت مطرح شده بود و امروز هم هنوز آن ضرورت‌ها همچنان به قوت خود باقی است.

نکته دوم این است که استدلال موافقان تفکیک وزارت صمت عمدتا معطوف به ضرورت تنظیم بازار بوده است. این در حالی است که تنظیم بازار لزوماً ارتباطی با تفکیک وزارت صمت پیدا نمی‌کند و اینطور نیست که اگر تفکیک صورت بگیرد تنظیم بازارها روی ریل بیفتد.

وی با بیان اینکه اصولاً تغییر شکلی کمکی به ساماندهی بازارها نمی‌کند، خاطرنشان کرد: برای تنظیم بازار بیش از هرچیز ضرورت دارد که موضوع توسط مسئولان ذی‌ربط هم خوب فهمیده شود و اراده برای تنظیم بازار جدی باشد و معتقدم تفکیک وزارت صمت نه تنها کمکی به تنظیم بازار نخواهد کرد بلکه این مسئله فرصتی یکساله برای طفره رفتن از پاسخگویی به بهانه تشکیل وزارت بازرگانی را برای مسئولان ایجاد می‌کند.

  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر این تشکیل وزارت بازرگانی برخلاف فرض مقدر ادعایی، موجب گسترش تشکیلات و هزینه و بودجه خواهد شد که برخلاف قوانین بالادستی است، بنابراین دو سوم آرا برای تشکیل این لایحه براساس قانون ضروری بود. 

رضوانی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با یک اکثریت شکننده در مجلس به تصویب رسید، چنانچه مسیر قانونی اعمال ماده ۱۹۳ آیین نامه داخلی مجلس طی شود، شاهد مسکوت ماندن تشکیل وزارت بازرگانی خواهیم بود اما با توجه به ترتیباتی که در آیین نامه پیش‌بینی شده بعید به نظر می‌رسد که این مسئله محقق شود.

اخبار برگزیدهصنعت و معدن

شناسه : 366355
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا