جرم عادل فردوسی‌پور؛ محبوبیت!

جهان صنعت|حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی مصاحبه کرده و گفته: جرم عادل فردوسی‌پور که باعث حذف او از تلویزیون شد را از نیروهای امنیتی پرسیدم و آنها در جواب گفتند: محبوبیت! زنگ زدم به مسوول مربوطه در صداوسیما ایشان هم گفت: شما دخالت نکن. این یک پروسه هشت ماهه‌ بوده که ما آن را شروع کردیم تا فردوسی‌پور را حذف کنیم.

اگر لیستی از چیزهایی که در کشور ما ممنوع است را تهیه کرده‌اید و همیشه در جیب‌تان است، از جیب‌تان دربیاورید و محبوبیت را هم به آن اضافه کنید. ما خودمان سال‌ها پیش فهمیده بودیم که محبوبیت و کاریزماتیک بودن در کشور ما جرم است و پیگرد قانونی دارد اما تا الان این مساله از طرف یک مقام مسوول ارشد تایید نشده بود. این قانون یک تبصره مهم دارد و آن، این است که چه کسی محبوب باشد؟ اگر عادل فردوسی‌پور محبوب باشد جرم است ولی آیا اگر حمید رسایی یا مسعود ده‌نمکی هم محبوب شود جرم است؟

اینجاست که بحث حساس می‌شود. در واقع دلیل «جرم» بودن محبوبیت عادل فردوسی‌پور این است که چون حمید رسایی و مسعود ده‌نمکی و آقای رائفی‌پور محال است که محبوب شوند پس دیگران هم اجازه محبوب شدن ندارند! مخصوصا فردوسی‌پور…

به عبارت دیگر سیاست دوستان متولی سیاست فعلا این است که چون کسی ما را دوست ندارد پس دوست داشته شدن جرم است!

احمد آقای شاملو سلام
دیروز سالروز فوت شما بود. نور به قبرت ببارد احمدآقا که سال‌ها پیش گفته بودی:
دهانت را می‌بویند
مبادا گفته باشی دوستت دارم!
احمدآقا تو هم محبوب بودی. اما هیچ وقت در صداوسیما کار نکردی که مجبور شوند به خاطر محبوبیتت اخراجت کنند! البته چند باری سنگ قبرت مورد عنایت قرار گرفت اما از محبوبیتت کم نشد!

محمدرضا ستوده

یادداشت
شناسه : 36642
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا