رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس امروز ۱۶ مرداد 

شاخص کل بازار سهام با رشدی ۱۱ هزار واحدی با صدر نشینی گروه خودرویی به کار خود پایان داد.

 

به گزارش جهان صنعت نیوز، بازار سهام سومین روز کاری هفته را متعادل آغاز کرد و بازار با حجم کم به کار خود پایان داد. گفتنی است اقبال خریداران امروز به خرید سهام خودرویی بیشتر از مابقی سهام بود.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۱۱ هزار واحدی  به ۲ میلیون و ۵۱ هزار واحد رسید و تقریبا خود را در کانال ۲ میلیون واحد تثبیت کرد.  همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی  ۲  واحدی به ارتفاع ۷۱۹ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «فملی» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «فجهان» و «کگهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خگستر»، «شهر» و «خودرو» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «نیان»، «کتوسعه» و «عالیس» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۴ هزار میلیارد  ۸۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۴۳۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند. 

در بازار امروز ۱۶۴ نماد در محدوده مثبت و ۲۴۳ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۵۸ نماد در محدوده مثبت و ۲۱۹ نماد در محدوده منفی معامله شدند./ تسنیم

بورس
شناسه : 366565
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا