ارائه یارانه اقلام ضروری در قالب کالابرگ برای اقشار کم درآمد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: با تصویب کمیسیون، باید دولت از طریق آزمون وسع و شناسایی اقشار کم درآمد نسبت به ارائه یارانه اقلام ضروری آن هم در قالب کالابرگ اقدام کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محسن زنگنه در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در این جلسه مواد ۳۰ و ۳۱ لایحه برنامه درباره یارانه‌ها و سیاست‌های حمایتی دولت بررسی شد. کمیسیون طبق پیش بینی دولت تصویب کرد. که تا پایان برنامه هفتم توسعه ضریب جینی به ۳۵ صدم برسد.

وی توضیح داد: در سال‌های اخیر اختلاف بین هزینه‌های دهک‌های بالا و دهک‌های پایین بسیار زیاد بوده است. ضریب جینی افزایش قابل توجهی داشته لذا کمیسیون مصوب کرد. این ضریب جینی به ۳۵ صدم برسد. همچنین نسبت هزینه دهک دهم به دهک اول در مناطق شهری ده و سه دهم برابر و در مناطق روستایی نه و سه دهم برابر کاهش پیدا کند. رقمی که در شرایط فعلی بالای چهارده برابر است.

زنگنه گفت که دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه پیش بینی کرده است. تا پایان این برنامه فقر مطلق را به صفر برساند.

وی با اشاره به بند (الف) ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: این ماده درباره نحوه تقسیم یارانه‌های انرژی است که با توجه به بحث‌های جدی و اختلاف نظرها ، مراعا ماند و به کمیته مربوطه ارجاع شد.

شناسایی اقشار کم درآمد وارائه یارانه اقلام ضروری

زنگنه با اشاره به بند (ب) ماده ۳۱ لایحه، افزود: در این ماده کمیسیون مصوب کرد. دولت باید از طریق آزمون وسع و شناسایی اقشار کم درآمد نسبت به ارائه یارانه اقلام ضروری آن هم در قالب کالا برگ اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به مصوبه این کمیسیون در زمینه پنجره واحد خدمات حمایتی، گفت: مقرر شد همه دستگاه‌هایی که به نحوی خدمات حمایتی ارائه داده و افرادی را تحت پوشش دارند. خدمات آنها از طریق پنجره واحد انجام شود. همچنین همه افرادی که کمک‌های حمایتی می‌گیرند. پرونده الکترونیکی داشته و هر فردی که متقاضی حمایت است از طریق این پنجره اقدام کند.

منبع: ایسنا

اقتصاد کلان
شناسه : 366627
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا