ساعت کاری دفاتر اسناد رسمی افزایش یافت
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:ساعات کاری دفاتر اسناد رسمی در صورت اختلال در خدمات الکترونیکی تا ساعت ۱۸ عصر تمدید میشود .
به گزارش جهان صنعت نیوز، سیدصادق سعادتیان معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ایجاد اختلال در سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی در برخی از ساعات در روزهای گذشته گفت: جهت جبران این مسئله و برای تسهیل و تسریع امور مردم، ساعات کاری دفاتر اسناد رسمی بنا بر اعلام نیاز کانون سردفتران و دفتریاران در روزهایی که دچار اختلال در دریافت وب سرویس از سایر دستگاهها میشود تا ساعت ۱۸ آن روز تمدید میشود. تا کلیه اسنادی که تنظیم و صدور آنها به تأخیر افتاده انجام و به اصحاب سند تحویل شود.
وی دفاتر اسناد رسمی را به عنوان خط مقدم ارائه خدمات برخط در تنظیم اسناد رسمی به مردم عنوان کرد. اظهار داشت: دفاتر اسناد رسمی جهت ارائه خدمات در سامانه ثبت آنی با بیش از ۱۲ دستگاه اجرایی به صورت وب سرویسی تبادل اطلاعات دارند. با توجه به پیشخوان بودن این دفاتر، اختلال در هر کدام از این سرویسها نظیر سرویس احراز هویت سازمان ثبت احوال و سرویس مالیات سازمان امور مالیاتی کشور، دفاتر اسناد رسمی را در ارائه خدمات و تنظیم اسناد رسمی با مشکل جدی روبرو خواهد کرد.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه با پیگیریهای به عمل آمده است. در خصوص قطعی سامانه سازمان ثبت احوال، نهایتاً آن سازمان زیر ساخت جدیدی را طراحی و در حال پیاده سازی میباشد. افزود: سرویس وصول مالیات بر ارزش افزوده حق التحریر سران دفاتر اسناد رسمی نیز که بیشترین تبادل اطلاعات در سامانه ثبت آنی را دارد. دفاتر اسناد رسمی مکلف به اخذ مالیات ارزش افزوده از حق التحریر دریافتی تنظیم سند به صورت آنی یا برخط تحت وب هستند. لذا بروز هرگونه اختلال در این سرویسها موجب اختلال در سامانه ثبت آنی و به تبع آن اختلال در تنظیم اسناد رسمی میشود.
بروز مشکلاتی در سامانه ثبت آنی و ارائه خدمات به شهروندان
سعادتیان با بیان اینکه هفته گذشته سازمان امور مالیاتی نیز تغییراتی در زیرساخت سرویس وصول مالیات ارزش افزوده دفاتر اسناد رسمی لحاظ نموده است. خاطر نشان کرد: متأسفانه این تغییرات بدون هماهنگی با سازمان ثبت اسناد املاک کشور صورت گرفته که باعث بروز مشکلاتی در سامانه ثبت آنی و ارائه خدمات به شهروندان شد.
وی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد به محض اطلاع از اختلال در سامانه ثبت آنی، مراتب را پیگیری و مرتفع و مقرر شد. سازمان امور مالیاتی از این پس جهت هر گونه تغییر در زیرساخت این سامانه، هماهنگیهای لازم را به منظور جلوگیری از بروز اختلال و قطعی سامانه با سازمان ثبت به عمل آورد.
منبع: مهر
اجتماعی و فرهنگیلینک کوتاه :