وزیر صمت؛

تاکید بر نوآوری و رقابت در بازار خودرو

وزیر صمت با بیان اینکه موافق قیمت گذاری دستوری نیستم، بر نوآوری و رقابت در بازار خودرو تاکید کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عباس علی آبادی اظهار کرد: معمولا حواشی زیادی برای این وزارتخانه درست می‌کنند. که باعث می‌شود کمتر وزرا بتوانند به موضوعات اصلی برسند. اما باید حواس همه را جمع کنیم. روی موضوعات اصلی کار کنند.

وی با بیان اینکه شرایط به قدر کافی برای کار کردن سخت هست. نباید به سمت حاشیه حرکت کنیم. گفت: سعی می‌کنیم در دوره جاری چند کار خوب انجام دهیم. مهم‌ترین کار باید این باشد که صنایع را به سمت کیفیت هدایت و با دنیا رقابت پذیر کنیم. پس هدف اول توسعه صادرات است. باید به این بخش کمک کنیم.

علی آبادی افزود: در این راستا دیپلماسی اقتصادی باید فعال، بازار هدف مشخص و زمینه صادرات فراهم شود. همچنین باید استاندارهای کشورهای هدف را بشناسیم. خودمان را با آن‌ها تطبیق بدهیم. تا بتوانیم رقابت کنیم.

موافق قیمت گذاری دستوری نیستم

وی با بیان اینکه بازار چهار مولفه شامل تولید، واردات، مصرف و صادرات دارد. گفت: اگر لازم باشد باید برای تنظیم بازار واردات هم داشته باشیم. به طور کلی باید بازار را با عوامل خودش مثل واردات، صادرات تنظیم کرد. نه با عوامل دستوری. موافق قیمت گذاری دستوری نیستم.

مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه در حوزه صنعت خودرو، وقت آن رسیده که از شیوه‌های گذشته دست برداریم. گفت: دنیا به دلایل مختلف به سمت خودروهای برقی حرکت کرده است. البته اکنون دیگر بحث برقی بودن یا نبودن مطرح نیست. بلکه موضوع در نحوه ذخیره‌سازی انرژی است.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: در صنعت خودرو باید دید در کدام سمت نوآوری، بازار یا قطعه‌سازی قرار بگیریم. در حقیقت باتوجه به راهبردها باید تمرکز بر نوآوری و بازار باشد. قطعات را از بهترین‌های دنیا وارد کنیم. اما تولید محصول نهایی و رقابت در بازار به دست ماست. بسیاری تلاش کردند که ما را به سمت قطعه‌سازی هدایت کنند. درست هم هست. توجه به قطعه‌سازی بحث مهمی است. اما در ساخت قطعات داغ استراتژیک که بتوان از آن ها در صنایع مختلف و های تک و به طور مثال توربین‌ها استفاده کرد. قطعات سرد را می‌توان وارد کرده و در زنجیره ارزش افزوده به‌کار گرفت.

منبع: ایسنا

خودروصنعت و معدن
شناسه : 367149
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا