مصرف روزانه ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین و رویای برقی شدن خودروها تا پایان سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زیرساخت‌های لازم برای برقی‌شدن خودروها در شهر تهران، با راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ، تا پایان امسال فراهم می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عباس علی‌آبادی روز پنجشنبه در دیدار با مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این شهر افزود: انتظار مردم در مورد بازار خودرو انتظار به حقی است. اما همه مشکلات خودرو متوجه خودروساز نیست.

وی بیان کرد: ۷۲ ایستگاه شارژ سریع خودرو در تهران تا هفته دولت راه‌اندازی می‌شود. تا ۵۰۰ کیلومتر امکان طی مسیر روزانه برای خودرو به همراه دارد. این مساله به شدت دارای صرفه اقتصادی است.

وی افزود: نظارت مهم است. اما خود تنظیمی مهم‌تر است. به شرکت‌های خودروساز اعلام شده به سمت تولید خودروهای برقی داخلی پیش بروند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فرصت ورود خودرو برقی فرصتی تاریخی است. باید همراستای دنیا استفاده از خودرو برقی در کشور افزایش یابد. مشکلی در تامین برق خودروهای برقی وجود ندارد. می‌توان از پریز پنج آمپر برق برای شارژ خودرو در مناطق روستایی و شهری استفاده کرد.

مصرف سرسام‌آور روزانه ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین در ایران

وی با بیان اینکه توجه به زیرساخت‌ها لازمه حمایت از تولید است. گفت: شرکت‌های صادرات‌محور بدون دغدغه ارز خود را مصرف می کنند. دولت به دنبال اجرای طرحی برای سهولت تولید در این بخش است.

وی با اشاره به ظرفیت و بهره‌وری بالای نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری در سمنان. افزود: ۹۰ درصد تجهیزات نیروگاه‌ها به صورت بومی ساخته می‌شود. دستاورد قابل توجهی است.

علی‌آبادی بیان کرد: یکی دیگر از چالش‌های صنعت، کم آبی است. تخصیص سه درصد آب به صنعت استان سمنان اندک است و باید افزایش یابد.

دولت در مساله ارز، به فکر تولیدکنندگان است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تجارت تناسب بین تولید و مصرف است. وزارت صنعت، معدن و تجارت با راهبرد صادرات و واردات تناسب‌بخشی در بازار را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: ایجاد زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی یک ضرورت است. باید فرآوری مورد توجه باشد. حتی اگر لازم باشد، مواد اولیه به سختی یافت و وارد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه لازمه پویایی و شکوفایی اقتصاد است. باید ارتباط به منظور رفع نیازهای پژوهشی و بهره‌مندی از آخرین دستاورد صنعت تقویت شود.

علی‌آبادی بیان کرد: هر شرکت کالای صادراتی دارد. ارز صادرات به شرکت پرداخت می‌شود. تا دغدغه تامین مالی در تولید نداشته باشد.

علی آبادی وارد گرمسار شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های صادرات‌محور از این پس می‌توانند بدون دغدغه ارز خود را مصرف کنند. دولت به دنبال اجرای این طرح است.

علی آبادی امروز نوزدهم مرداد ۱۴۰۲ برای بازدید و افتتاح چند واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان با سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از مسوولان استانی وارد شهرستان گرمسار شد.

حضور در نشست فعالان اقتصادی استان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه علی آبادی به استان سمنان است.

وقت آن است که خودروها برقی شوند

رییس هیات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، معاون صنایع حمل و نقل وزارت و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور علی آبادی مقام عالی وزارت صمت را در این سفر همراهی می کنند.

وزیر صمت بیان کرد: روزانه ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود. این میزان مصرف بالاست. در هیچ‌کجای دنیا اینطور نیست. وقت آن است که خودروها برقی شوند.

منبع: ایسنا

خودرونفت و پتروشیمی
شناسه : 367259
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا