تدوین طرح مرجان (دبیرخانه توسعه پایدار کیش و هندورابی) طرحی برای رونق کسب و کار و گردشگری و توسعه پایدار جزیره

نخستین جلسه دبیرخانه توسعه پایدار کیش و هندورابی با هدف تدوین "طرح مرجان" به عنوان برنامه ای جامع برای توسعه مشارکت های بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش در مسیر توسعه پایدار برگزار شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  این جلسه با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی ادیبان سرپرست معاونت گردشگری و نمایندگان جوامع تخصصی، چهارشنبه ۱۸ مرداد در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش با بررسی موضوعاتی همچون “افزایش پروازها و ترغیب سفر گردشگران به جزیره کیش، رونق بخشی کسب و کارها، برگزاری رویدادهای سالانه، تبدیل جزیره به قطب صنایع خلاق و …” برگزار شد. 

ادامه این گزارش می افزاید: اعضاء شرکت کنندگان در این نشست با ارائه تجربیات و دستاوردهای کسب شده، علاوه بر تایید پیشنهادات، ظرفیت های ارزشمند خود را برای تقویت و رفع موانع موجود در مسیر پیشرفت جزیره کیش به کار خواهند گرفت. 

لازم به ذکر است: طرح مرجان، مجموعه ای از اقدامات هدفمند و نوآورانه در راستای بهره وری از ظرفیت های بخش خصوصی و سازمان نقش تاثیر گذاری در تسهیل و تسریع فرآیند سرمایه گذاری و‌ پیشرفت جزیره کیش خواهند داشت.

بنابراین گزارش ماموریت اصلی طرح مرجان ایجاد چشم انداز مشترک، ریل گذاری مسیر توسعه پایدار کیش و جذب حداکثری مشارکت ذینفعان است. 

چشم اندازی که همه ذینفعان با علاقمندی بیشتر در مسیر تحقق آن گام های موثری خواهند برداشت که با ایجاد کنسرسیوم های تخصصی و سرمایه گذاری، موجبات پیشرفت پایدار جزیره، خلق ارزش و تولید ثروت پایدار برای جزیره و رفاه بیشتر کیشوندان را دنبال خواهد داشت.

گفتنی است در گام نخست ضمن فراهم کردن ظرفیت مشارکت و همکاری همه علاقمندان؛ جلسات تخصصی هم اندیشی با موضوعات دارای اهمیت در جزیره کیش برگزار می شود و علاقمندان می توانند با ارائه ظرفیت های دانشی، فرهنگی و اقتصادی در تدوین این طرح نقش آفرینی کنند و به زودی شیوه مشارکت و همکاری به اطلاع عموم علاقمندان خواهد رسید.

سازمان منطقه آزاد کیش

اقتصاد کلان
شناسه : 367495
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا