پارکینگ پارک ارم جمع آوری می شود

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز برچیدن پارکینگ احداث شده پارک ارم با هدف رفع موانع کانال سیل‌برگردان غرب تهران و اصلاح اتصال کانال باکری (وسک)خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اسماعیل سلیمی با بیان اینکه کانال سیل‌برگردان غرب تهران با طول حدود ۹ کیلومتر یکی از کانال های مهم و اصلی شهر تهران برای کنترل سیلاب است. اظهارداشت: در طول این کانال کمبود ظرفیت و نقاط گلوگاهی وجود داشته است. برخی از آن ها رفع شده اند. تعدادی از آن مطابق مطالعات عملیاتی کردن طرح جامع جمع آوری و هدایت آب های سطحی شهر تهران باید رفع شود.

وی افزود: مطابق برنامه ریزی هایی که انجام شده است. عملیات اجرایی برای رفع دو مورد از موانع شناسایی شده در مجموعه پارک ارم با پیگیری های رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ۵ و تعامل و همکاری این مجموعه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: یکی از این نقاط گلوگاهی و خطرزا، پارکینگ احداث شده روی کانال در محدوده پارک ارم بوده است. سازه ها و تجهیزات وابسته آن جمع آوری شده و بازگشایی کانال با عملیات برداشتن دال‌های بتنی طی ۲۰ روز آینده انجام خواهد شد.

اتصال مناسب کانال باکری (وسک) به سیل برگردان غرب

سلیمی اظهارکرد:‌ بازگشایی مسیر کانال در این محدوده موجب کاهش احتمال سیلابی شدن. جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی برای خط متروی تهران-کرج، بزرگراه شهید فهمیده و مجموعه ارم خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین عقب نشینی ساخت و سازهای مجموعه پارک ارم بر اساس بازدیدهای میدانی و نقشه‌های مصوب در حال پیگیری بوده است. عقب نشینی و اصلاح سازه‌ای ساختمان مذکور به منظور اتصال مناسب کانال باکری (وسک) به سیل برگردان غرب در دستور کار مجموعه ارم قرار گرفته است. اقدامات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد.

منبع: ایرنا

مسکن
شناسه : 367673
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا