چه خبر از پله برقی و آسانسورهای مترو؟

سخنگوی شهرداری تهران گفت: تجهیزات آسانسور و پله برقی برای تمام ایستگاه‌هایی که اخیراً در مترو به بهره‌برداری رسیده‌اند، پیش‌بینی شده و نصب و راه‌اندازی آن به رفع اختلاف با سازمان استاندارد بستگی دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عبدالمطهر محمدخانی در خصوص مناسب‌سازی معابر شهر تهران اظهار کرد: در مورد آسانسور‌های مترو مسئله‌ای با سازمان استاندارد در مورد نوع بیمه وجود دارد. بیمه اعلام می‌کند که از ارتفاع مشخصی به بالا، سازمان استاندارد تأیید نمی‌کند. آیین‌نامه‌ای برای آن وجود ندارد.

وی افزود: برای تمام ایستگاه‌های مترو که راه‌اندازی می‌شود، تجهیزات پله برقی و آسانسور در انبار وجود دارد. اما مسئله این است که اختلاف با سازمان استاندارد باید برطرف شود.

توافق با سازمان استاندارد

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تاکید کرد: ما در این شرایط ۲ راهکار داریم. یا باید اجرای طرح‌ها را متوقف کنیم. یا از بین بد و بدتر، شرایطی را انتخاب کنیم که بخشی از مردم از خدمات بهره‌مند شوند. در نهایت باید توافقاتی با سازمان استاندارد برای رفع اختلافات انجام شود.

محمدخانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته و همراهی سازمان استاندارد، موضوع به سود مردم برطرف و مسیر خدمات‌رسانی به شهروندان هموار می‌شود.

در روز‌های اخیر برخی کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری از ایستگاه‌های احداثی جدید مترو، مدعی عدم مناسب‌سازی این ایستگاه‌ها برای افراد دارای معلولیت شده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عمومی
شناسه : 367724
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا