تامین منفعت مردان با مهریه عندالاستطاعه

به اعتقاد مدير گروه زنان انجمن جامعه شناس ايران، عندالاستطاعه شدن مهريه فقط منفعت مردان را تامين مي‌كند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، دکتر شهلا اعزازی درباره اضافه شدن بند اختیاری عندالاستطاعه بودن مهریه در عقدنامه‌های ازدواج، گفت: به طور کلی با وجود شرایط اجتماعی و قوانین نامناسب در مورد خانواده‌ و زنان، با تعیین مهریه در ازدواج موافق نیستم. چرا که مهریه به عنوان یک سلاح و حربه برای زنان درآمده که از آن برای دفاع از خود و زندگی مشترک استفاده می‌کنند.

وی افزود: وجود قوانینی که تمام حقوق در خانواده‌ را به مردان داده باعث شده است. از مهریه به عنوان سلاح در برابر طلاق استفاده شود. هر چند که کاربرد آن تاکنون چندان هم موثر نبوده است.

مدیر گروه زنان انجمن جامعه شناسی تصریح کرد: تعیین مهریه با شرایط امروز جامعه و خانواده‌ها سازگاری زیادی ندارد. مهریه اگر به عنوان یک رسم و نشانه در نظر گرفته شود، خوب است، اما در جامعه مدرن امروز، سنتی است که کاربردی ندارد.

عندالاستطاعه شدن مهریه

وی عندالاستطاعه شدن مهریه را باعث ضایع شدن حقوق زنان دانست. عندالاستطاعه شدن مهریه فقط منفعت مردان را تامین می‌کند. راهکار سنتی است که جایگزین یک راهکار سنتی ناکارآمد دیگر شده است.

وی در پایان با این پیش‌بینی که مردم به زودی راه حل فرار از راهکار جدید ارائه شده را نیز پیدا خواهند کرد. توصیه کرد شرایطی ایجاد شود که وضعیت زندگی زنان پس از طلاق، تغییر رویکرد و نگاه به زنان در ازدواج و خانواده‌ بیشتر مورد توجه قرار گیرد. چرا که عندالاستطاعه شدن مهریه‌ها نیز به زودی مشکلات جدیدی را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 367921
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا