شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرط سنی دارد؟

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اکنون هم افراد با سن بیشتر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش جذب می‌شوند زیرا در این وزارتخانه کمبود نیروی انسانی وجود دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، هرچند موضوع شرط سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان همچنان مورد اختلاف نظر میان دیوان عدالت اداری و وزارت آموزش و پرورش است اما آنگونه که معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفته در شرایط کنونی و به دلیل کمبود نیرو، برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرط سنی مطرح نیست.

شرط سنی۲۲ سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ابطال شد

دیوان عدالت اداری به تازگی یک مصوبه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر شرایط سنی۲۲ سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان را ابطال کرده است. این مصوبه مربوط به شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان است. در جدیدترین مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، داشتن حداکثر ۲۲ سال تمام (در سال۱۴۰۳)، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی حسن انجام وظایف محوله، تعیین وضعیت نظام وظیفه و نداشتن اعتیاد به هر نوع مواد مخدر از جمله مهم‌ترین شرایط عمومی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش تعیین شد اما دیوان عدالت اداری به تازگی این مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش را ابطال کرد و براین اساس شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان حذف شد.

بررسی شرایط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان در دیوان عدالت اداری

قاسم احمدی لاشکی درباره ابطال شرایط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان در دیوان عدالت اداری اظهارداشت: برای اجرای این حکم مسائل آموزش و پرورشی وجود دارد که در حال گفت‌وگو هستیم.

وی افزود: نهاد تعلیم و تربیت مستقل و مجزا از موضوعات دیگر است؛ فردی که بخواهد در آموزش و پرورش فعالیت داشته باشد حتی اگر ۲۴ ساله باشد و ۳۵ سال بخواهد کار کند، در سن ۶۰ سالگی بازنشسته می‌شود و این شرایط مطلوب است اما اگر فردی بخواهد در ۴۰ سالگی در آموزش و پرورش آغاز به کار کند، ۳۰ سال بعد ۷۰ ساله می‌شود و این موضوع شواری‌هایی به همراه دارد زیرا علم هر روز در حال تغییر است و باید به‌روزرسانی و روزآمدی در علم و اطلاعات فرد صورت گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری نشست مشترک با دیوان عدالت اداری، تصریح کرد: اکنون هم افراد با سن بیشتر در آزمون استخدامی جذب می‌شوند زیرا در آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی وجود دارد.

ایرنا

 

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 368082
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا