شرایط سنی استخدام آموزگار

طبق اعلام رئیس سازمان اداری و استخدامی، حدود ۱۰۰ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش و زیر مجموعه‌های آن امسال جذب خواهند شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اسفند سال گذشته از استخدام ۲۸ هزار و ۱۷ آموزگار دوره ابتدایی، استثنایی، عشایری و مرزی خبر داده بود.

آنطور که صادق ستاری‌فرد اعلام کرده بود، حداقل و حداکثر سن برای استخدام ۲۰ و ۴۰ سال است. داوطلبان آزاد، معلمانی که غیررسمی با آموزش و پرورش در حال همکاری هستند اعم از نیروهای خرید خدمات، معلمان مدارس غیردولتی و حق التدریسی‌ها و دانش آموختگان حوزوی امکان استخدام در آموزش و پرورش را دارند.

با این حال امروز رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرده اکنون برای آموزش و پرورش ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان، ۵۶ هزار نفر در آزمون ماده ۲۸ و ۲۰ هزار نفر برای خدمات و سرایداری در مدارس و غیره در نظر داریم. امسال به حدود ۱۰۰ هزار نفر جذب و استخدام در این دستگاه اجرایی می‌رسد.

شرط استخدام در دولت

طبق اعلام میثم لطیفی، دستگاه‌های دیگر مانند وزارت نفت، وزارت اقتصاد، گمرک، مالیات، برخی بانک‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جذب نیروی انسانی داشته‌ و دارند. همچنین طرحی برای پرستاری و جذب اعضای هیات علمی و غیره در سال جاری داریم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره وضعیت نیروهای شرکتی که می‌خواهند بعد از گذشت سال‌ها تبدیل وضعیت شوند. به استخدام دولت درآیند گفت: این نیروها تحت قرارداد شرکت هستند. مشکلی از نظر حقوق و دریافتی، سنوات، بیمه و غیره ندارند. اما اگر می‌خواهند به استخدام دولت دربیایند باید در آزمون استخدامی شرکت کنند.

لطیفی درباره علت طولانی شدن فرآیند جذب و به کارگیری از طریق آزمون‌های استخدامی گفت: یکی از دلایل طولانی شدن فرآیند آزمون‌های استخدامی آزمون‌های فراگیر بود. آزمون‌های فراگیر در چند دستگاه، چند رشته و چند نقطه – محل برگزار می‌شد. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد سبب می‌شود که داوطلبی که آزمون مالیات در بروجن و وزارت اقتصاد در تهران را انتخاب کرده است.

ارسال نتایج آزمون همه دستگاهها به سازمان سنجش

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرده، این موضوع سبب می‌شود. وقتی قرار است کارنامه برای شرکت کننده در آزمون صادر شود باید در ابتدا همه دستگاه نتایج آزمون خود را برای سازمان سنجش ارسال کنند. سازمان سنجش پس از تجمیع و محاسبه اعلام کند که این متقاضی در کدام رشته و نقطه – محل قبول شده است.

به گفته لطیفی، در این زمینه بین دستگاه‌ها و در برخی مواقع ناهماهنگی‌هایی اتفاق می‌افتاد تا نتایج مصاحبه‌ها و آزمون‌هایشان مشخص شود. این مسئله باعث می‌شد که تاخیری در این زمینه به وجود بیاید. برای حل این مشکل سعی کردیم از امسال آزمون‌ها را برای هر دستگاه که متقاضیان به تعداد مشخصی می‌رسد. از طریق اطلاعیه سازمان سنجش برگزار کنیم تا از این طریق تاخیر در اعلام نتایج آزمون‌ها را به حداقل برسانیم.

منبع: اکوایران

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 368181
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا