تقابل نارنجی پوشان تهران و شاهین بوشهر برای کسب قهرمانی/ پرسپولیس در اندیشه دبل کردن مقابل نیروی زمینی

جهان صنعت نیوز| بازی‌های رده بندی و فینال چهارمین دوره جام شهدا عصر امروز (جمعه) در ورزشگاه شهدای شهرقدس برگزار خواهد شد.

چهارمین دوره رقابت‌های جام شهدای فوتبال ایران امروز (جمعه) با برگزاری دیدار‌های رده بندی و فینال به اتمام می‌رسد.

دیدار رده بندی/ پرسپولیس- نیروی زمینی/ ساعت ۱۷ دقیقه

شاگردان گابریل کالدرون آرژانتینی در نخستین بازی تدارکاتی پیش فصل خود مقابل یک تیم لیگ برتری درحالیکه تقریبا با ترکیب دوم خود به مصاف سایپا رفته بودند با ۲ اشتباه نتیجه را ۲ بر صفر به نارنجی پوشان پایتخت واگذار کردند تا مشخص شود پرسپولیس برای رسیدن به آمادگی کامل نیاز به زمان و البته دیدارهی تدارکاتی بیش تری دارد.

آن‌ها پس از این شکست باید با نیروی زمینی بازی کنند. شاگردان امیدرضا روانخواه که صبح روز بازی با شاهین شهرداری بوشهر متوجه شدند باید در جام شهدا شرکت کنند با وجود نمایش خوبی که مقابل تیم تازه لیگ برتری شده عبدالله ویسی ارائه کردند در نهایت ۲ بر یک مغلوب شدند تا مجبور شوند در بازی رده بندی مقابل پرسپولیس قرار بگیرند.

قهرمان سه فصل اخیر لیگ برتر و جام حذفی سال گذشته ۱۷ روز قبل در بازی تدارکاتی با نیروی زمینی که در فصل آتی جواز حضور در لیگ یک را کسب کرده به میدان رفت که آن بازی را با نتیجه ۲ بر یک برد.

سرمربی آرژانتینی پرسپولیس برخلاف دیدار با سایپا برای دیدار با تیم نظامی استان تهران که بسیاری از بازیکنان آن سرباز هستند، بیشتر بازیکنان اصلی اش را در فهرست قرار داده و تنها نفراتی، چون علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، سیامک نعمتی، مهدی شریفی، محمد احسان حسینی، محمد حسینی، سعید کریمی و کمال کامیابی نیا به دلایل مختلفی مانند گرفتن مرخصی از کالدرون برای رسیدگی به امور شخصی، آسیب دیدگی و نظر فنی سرمربی آرژانتینی در این بازی شرکت نمی‌کنند.

از بازیکنان تاثیرگذار و تا حدی شناخته شده نیروی زمینی هم می‌توان به وحید مهدی خانی، میلاد سوری، سیامک کوهنورد، آرمان اکوان، عارف رستمی، علیرضا رمضانی، رسول سعدیان نیا، علی خدادادی و علی صبوری اشاره کرد.

دیدار فینال/ سایپا- شاهین شهرداری بوشهر/ ساعت ۲۰

تیم جوان سایپا که مقابل پرسپولیس تقریبا از بازیکنان اصلی اش استفاده کرد از فرصت میدان دادن گابریل کالدرون به نفرات جوانش نهایت بهره را برد و با گل‌های محمدرضا سلیمانی و گل به خودی احمد نوراللهی موفق شد به فینال جام شهدا راه یابد.

بازیکنان با انگیزه سایپا زودتر از تمام تیم‌های لیگ برتری تمرینات خود را آغاز کردند و به همین دلیل تعویق افتادن رقابت‌های لیگ برتر منجر به نارضایتی ابراهیم صادقی و شاگردان او شده است. در چنین وضعیتی برگزاری بازی تدارکاتی با یک تیم لیگ برتری دیگر به نام شاهین شهرداری بوشهر در فینال جام شهدا دست کم برای حفظ آمادگی این تیم کارساز است.

در سوی مقابل عبدالله ویسی و بازیکنان کم تجربه اش هم که مهم‌ترین هدفشان در رقابت‌های فصل آتی لیگ برتر، حفظ سهمیه شهر بوشهر در این مسابقات است درصدد هستند با برگزاری بازی‌های تدارکاتی مناسب، از لحاظ فنی و روانی خود را برای فصلی پرهیجان آماده کنند.

حضور محمد صادق بارانی، هافبک فصل پیش سایپا در ترکیب شاهین و در مقابل بازی کردن نفراتی، چون کمال الدین نیک خوی و سعید بیگی، ۲ بازیکن فعلی سایپا برابر تیم سابق شان از نکات جالب فینال جام شهدا است.

از جمع بازیکنان فصل پیش سایپا در بازی با پرسپولیس تنها حامد فلاح زاده، طا‌ها شریعتی، روزبه شاه علی دوست، امیرحسین حسین زاده، آرمان رمضانی و محمدرضا سلیمانی در ترکیب اصلی قرار داشتند و نفراتی، چون کمال نیک خوی، سعید محمدی فر، مجتبی لطفی، محمد شریفی و مجید علیاری بازیکنانی بودند که در فصل نقل و انتقالات به این تیم آمدند. از طرفی نفرات باتجربه‌ای مانند آرمین سهرابیان، معین عباسیان، احمد گوهری و رضا جعفری جزء بازیکنانی هستند که احتمال دارد صادقی مقابل شاهین از آن‌ها در ترکیب اصلی اش استفاده کند.

بوشهری‌ها هم برای بالا بردن کاپ قهرمانی جام شهدا روی نفراتی، چون ماکسیم ویلیتایا، مرتضی غلامعلی تبار، حسن نجفی، صادق بارانی، پیمان شیرزادی، ابوذر صفرزاده، میلاد صارمی، امین مشایخ، حسین مالکی، رضا دهقان، مهدی چاه کوتاه زاده، سلمان بحرانی و بهمن سالاری حساب باز کرده اند.

از نکات نه چندان جالب جام روز نخست رقابت‌های جام شهدا استفاده از داوران پیشکسوت برای قضاوت این بازی‌ها و نامنظم بودن عوامل برگزاری این مسابقات بود که امید می‌رود دست کم در بازی‌های رده بندی و فینال شاهد چنین مسائلی نباشیم.

ضمن اینکه روز چهارشنبه مراسم افتتاحیه خوبی که در شان نام شهدا باشد هم برگزار نشد که این نقص باید با انجام شدن اختتامیه‌ای منظم و باشکوه از سوی مسئولان اتحادیه فوتبال به شکلی جبران شود.

ورزشی
شناسه : 36895
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا