جزئیات جدید ساخت مسکن برای کارگران اعلام شد

معاون تعاون وزارت کار با اشاره به حضور تعاونی‌ها در نهضت ملی مسکن گفت: تفاهم‌نامه ای برای ساخت ۴۰۰هزار واحد مسکونی از سوی بخش تعاون امضا شده است که بخشی از آن آماده بهره برداری است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی مسکنی, معاون تعاون وزارت کار با اشاره به  نقش تعاونی ها در نهضت ملی مسکن گفت: دولت ساخت چهار میلیون مسکن را در نظر گرفته که این امر با حضور تعاونگران محقق می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از مسکن توسط تعاونی ها ساخته می شود که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت تعاونی ها در این زمینه استفاده کنیم، ادامه داد: ۴۰۰هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در قالب طرح جهش مسکن طی مدت چهار سال احداث خواهد شد و تعاونی‌ها از دو طریق در پروژه ساخت این واحدها مشارکت خواهند کرد.

 وی بیان کرد: مزیتی که ساخت واحد‌های مسکونی توسط تعاونی‌ها دارد قابل مقایسه با دو بخش دیگر نیست؛ زیرا همان‌طور که با شنیدن نام تعاونی‌ها، ناخودآگاه همیاری و کمک در ذهن تداعی می‌شود، هزینه‌های ساخت واحد‌های مسکونی توسط این بخش بسیار کمتر از سایر بخش‌ها برآورد شده است.

 معاون تعاون وزارت کار با بیان اینکه ۱۳۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی آماده بهره برداری است، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا شده سهم بخش تعاون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بوده که احداث ۶۲هزار واحد آن آغاز شده و نخستین واحدهای مسکونی در قالب تعاونی‌های نهضت ملی مسکن به تعداد ۱۳۰۰واحد آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

وی افزود: یک برش ۲۰۰هزار واحد مسکونی برای استان‌ها در قالب نهضت ملی مسکن تعریف شده که ۱۳۰۰واحد آن آماده بهره‌برداری شده است و وزارت نیرو باید انشعابات آب و برق را در اختیار این واحدها قرار دهد تا در اولین فرصت به بهره‌برداری برسد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر ساخت بیش از ۲۵هزار واحد مسکونی در کل کشور آغاز شده و پروژه‌هایشان در چهارچوب حوزه تعاونی درحال پیشرفت است.

تسنیم

مسکن
شناسه : 368976
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا