آغاز الکترونیکی شدن فرایند صدور ضمانت‌نامه‌ها در هفته تعاون

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از آغاز الکترونیکی شدن فرایند صدور ضمانت‌نامه‌ها در هفته تعاون خبر داد و گفت: به‌منظور حمایت از تعاون ۶۰درصد کارمزد تعاونی‌ها را کاهش دادیم.

 

به گزارش جهان صنعت نیوز، البرز محمدی؛ مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری بخش تعاون در نشست خبری هفته تعاون با اشاره به فعالیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در طول ۱۴ سال گفت: این صندوق در طول دولت سیزدهم نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر کرده است، در حالی که در ۱۲ سال قبل به‌طور کلی ۱۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر شده بود که نشان می‌دهد علی‌رغم آنکه سرمایه‌ای به صندوق اضافه نشده است ولی در دو سال دولت سیزدهم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

محمدی به رشد ۵۸.۹درصدی در صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق نسبت به سنوات قبل اشاره کرد و گفت: سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر کردیم که قریب به ۷۷ درصد در بخش کشاورزی بوده است. شاید سنوات گذشته این عدد ۳۵ تا ۳۶ درصد و در حوزه خدمات یا صنعت بود ولی تمرکز خود را روی بخش کشاورزی بیشتر کردیم.

کاهش ۶۰ درصدی نرخ کارمزد تعاونی‌ها

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون همچنین از کاهش ۶۰ درصدی نرخ کارمزد تعاونی‌ها خبر داد و افزود: با همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری در حوزه زنان سرپرست خانوار ۱۰۰ درصد ضمانت تسهیلات خرد چه در بخش تعاونی چه اشخاص حقیقی را پوشش دادیم. همچنین با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق کارآفرینی امید تفاهم‌نامه‌های خوبی منعقد کردیم و در حوزه اشتغال پایدار و طرح‌های تعاونی از قبیل روستا تعاون اقدامات خوبی صورت گرفته است.
محمدی افزود: برنامه اصلی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون افزایش سرمایه صندوق است. امیدواریم در این زمینه اتفاقات خوبی رخ دهد.

طرح زکات

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری بخش تعاون با اشاره به طرح زکات گفت: تدوین طرحی با نام زکات (‌زنان، کارآفرینی، اشتغال، تعاون) در دست انجام و ارائه به به دولت است.
وی با اشاره به صدور ضمانت نامه الکترونیکی در هفته تعاون گفت: این کار با بانک توسعه تعاون انجام خواهد شد؛ در صورتی که درگاه مشترک ما با بانک توسعه تعاون و معاونت تعاون وزارتخانه یکپارچه شود می‌توانیم به راحتی در کنار شرکت‌های تعاونی ارائه خدمات داشته باشیم.

محمدی بیان کرد: سرمایه صندوق ضمانت‌ بخش تعاون از زمان تاسیس تاکنون افزایش پیدا نکرده و رقمش حدود ۱۶۴ میلیارد تومان است در حالی که سرمایه بسیاری از شرکت‌های تعاونی که صندوق به آنها خدمت می‌دهد بیش تر است.
مدیرعامل صندوق ضمانت‌ سرمایه‌گذاری بخش تعاون با اشاره به تبصره ۱۸ بودجه گفت: امیدواریم از محل تبصره ۱۸ بودجه به منظور افزایش سرمایه صندوق استفاده شود تا بتوانیم خدمت بیشتری به تعاونی ها داشته باشیم./ تسنیم

اقتصاد کلان

شناسه : 369445
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا