با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو؛

نرخ بهره وام مسکن به بالاترین سطح از سال ۲۰۰۲ رسید

نرخ بهره وام مسکن در ایالات متحده هفته گذشته به بالاترین سطح در بیش از دو دهه گذشته رسید و خرید خانه را برای خریداران بالقوه بیش از پیش دشوار کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، طبق گفته فردی مک، متوسط نرخ وام ۳۰ ساله مسکن در هفته منتهی به ۱۷ آگوست به ۷.۰۹ درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ از آپریل ۲۰۰۲ بوده است.

همراه با افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو، نرخ‌های وام مسکن تقریبا ۴ واحد درصد از ابتدای سال ۲۰۲۲ افزایش یافته و این تهدیدی است که خریداران بالقوه بیشتری را از بازار خارج می‌کند، به خصوص که اجاره بهای بالا و سایر هزینه‌های زندگی، پس‌انداز را برای پیش‌پرداخت به شکل قابل توجهی دشوار می‌کند.

با دشوارتر کردن کارها، نرخ بالای وام مسکن تنها بر روی تقاضای بازار تاثیر نمی‌گذارد. عرضه نیز همزمان محدود می‌شود. چرا که فروشندگان احتمالی برای اجتناب از گرفتن وام مسکن جدید با نرخی بسیار بالاتر از وام فعلی خود، از فروش خانه منصرف می‌شوند. این به نوبه خود قیمت مسکن را بالا نگهداشته یا حداقل از انعکاس کامل نرخ‌های وام مسکن به میزان قابل توجهی در مقایسه با دو سال گذشته باز داشته است.

با این حال، همچنان امیدی به آرامش برای خریداران مسکن وجود دارد، چرا که این بازار معمولا در پاییز با تغییراتی روبرو می‌شود. سابرینا اسپیانو، مدیر داده‌های اقتصادی در وبسایت اجاره و فروش مسکن ریلتور دات کام خاطرنشان کرد:‌ در حالی فصل پاییز پیش روی ماست که معمولا بهترین زمان برای خرید خانه است و در نتیجه بارقه‌ای از خوش بینی ظاهر می‌شود. به نظر می‌رسد که اگر روند فعلی کاهش شکاف ادامه یابد، خانه‌های تازه فهرست شده بیشتری نسبت به پایین‌ترین رکورد پاییز و زمستان گذشته در دسترس خواهد بود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که عرضه خانه‌های تازه فهرست شده و موجودی کلی برای فروش محدود خواهد ماند.

نرخ بهره وام مسکن

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 369695
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا