پیش بینی هوا امروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۲؛

هواشناسی از تشدید طوفان و بارش باران در این ۳ استان خبر داد

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد افزایش سرعت باد در سواحل جنوبی و خسارت‌های احتمالی آن از بارش باران و رعدوبرق ۴ روزه در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در اکثر مناطق کشور آسمان صاف بوده و در غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش‌های خفیف پیش‌بینی می‌شود.

طی فردا و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پیش‌بینی شده و روز جمعه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و اردبیل ابرناکی، رگبار، گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

این شرایط با شدت بیشتری شنبه هفته آینده در استان‌های خراسان شمالی،‌ شمال خراسان رضوی،‌گلستان،‌ نیمه شرقی مازندران و ارتفاعات البرز شرقی ادامه خواهد داشت.

طی ۵ روز آینده در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق،‌ مرکز و بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور به‌خصوص مناطق مرزی در برخی ساعات افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی خراسان جنوبی وزش باد شدید باعث گردوخاک، طوفان شن، کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

طی ۳ روز آینده تنگه هرمز، شرق و مرکز خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

توصیف هواشناسی از ورود سامانه جدید

زمان شروع: بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۳۱

زمان پایان: پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۲

نوع مخاطره: افزایش سرعت باد جنوب غربی در محدوده سواحل استان هرمزگان (بویژه در تنگه هرمز) و باد شمال غربی در محدوده سواحل استان بوشهر(بویژه در سواحل جنوبی) حداکثر تا ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج حداکثر تا ۱.۵ متر (با تاکید بر روز چهارشنبه در ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب).

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۳۱: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۱: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۲: غرب دریای عمان و شرق تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد شناورهای سبک، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد کشتی‌ها.

توصیه هواشناسی: خودداری از تردد شناورهای سبک، خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا، تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری و تمهیدات لازم جهت تردد در کشتی‌ها.

تسنیم

عمومی
شناسه : 369836
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا