سه ریسک مهم بازار سهام پایان می‌یابد؟؛

بندبازی بورس

هر چند بورس با رنگ سبز هفته را به پایان برد،‌ اما شرط لازم برای ادامه دار این روند، مشخص شدن تکلیف چند ریسک مهم است که ریسه در تصمیمات سیاستگذاران اقتصادی دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بورس با رنگ سبز و رشد بیش از ۸ هزار واحدی شاخص کل به تعطیلات رفت تا این امیدواری شکل بگیرد که شاید روزهای تلخ بازار سهام در چند ماه گذشته به پایان رسیده باشد. آنگونه که به نظر می‌رسد سه عامل منجر به بهبود تقاضا در بازار روز چهارشنبه شد.

به بیان دیگر، تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، حذف عوارض صادراتی گروه معدنی و فلزی و همچنین تعطیلی سامانه یکپارچه خودرو و لغو قیمت‌گذاری دستوری  خودرو سه سیگنال مثبتی بود که پس از جلسه تیم اقتصادی دولت به بازار رسید.

هر چند این اخبار منجر به ثبت بیش‌ترین بازدهی روزانه بازار سهام در چند هفته گذشته شد اما این شرایط یک تهدید جدی با خود به همراه دارد. در حقیقت این نگرانی وجود دارد که اخبار منتشر شده بیش از آنکه نشانه‌هایی از گام‌های عملی برای بهبود وضعیت صنایع و در نتیجه بازار سهام تلقی شود،‌ رویکرد خبر درمانی سیاستگذاران برای خروج موقتی بازار سهام از شرایط کنونی باشد. به ویژه آنکه در سه ماه گذشته بارها شاهد این رویکرد از سوی مسئولان در قبال بازار سهام بوده‌ایم.

سناریویی که می‌تواند منجر به تشدید نااطمینانی و عمیق‌تر شدن رکود بازار سهام شود.

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 370387
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا