هشدار نارنجی هواشناسی برای ۳ استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از رگبار باران و وزش باد شدید موقت در خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات مازندران طی روز شنبه خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و به تبع آن رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش نسبی دما در خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات مازندران طی روز شنبه (چهارم شهریورماه) هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

در هشدار سازمان هواشناسی امده است: اختلال در تردد بویژه در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی اثرات مخاطره یاد شده در خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات مازندران است.

از این رو این سازمان به اجتناب از تردد در جاده‌های کوهستانی بویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است.

همچنین سازمان هواشناسی نسبت به افزایش گرادیان فشار سطح زمین در شمال سیستان و بلوچستان و به تبع آن وزش باد همراه با خیزش گردوخاک و در نواحی مستعد توفان شن و گردوخاک طی امروز پنجشنبه دوم شهریور و تا فردا (جمعه سوم شهریورماه) هشدار داده است.

کاهش شدید شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سقوط اشیاء از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، بنر و تیرهای برق و خسارت به صنعت کشاورزی اثرات مخاطره یاد شده هستند و از این رو سازمان هواشناسی به اجتناب از سفرهای غیر ضروری، عدم حضور هموطنان در فضای باز بویژه سالمندان، کودکان و بیماران خاص، عدم پارک خودرو در اطراف ساختمان‌های نیمه کاره، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت از جمله پوشش گلخانه‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی در محدوده جغرافیایی یاد شده توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود./ایسنا

عمومی
شناسه : 370472
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا