رئیس کل بانک مرکزی: بانک آینده منحل نمی‌شود

طی دو هفته گذشته انتشار اخباری پیرامون بانک آینده،‌ سناریو انحلال یا ادغام این بانک را بیش از گذشته محتمل کرده است. با این وجود رئیس کل بانک مرکزی امروز انحلال بانک آینده را تکذیب کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  طی چند وقت گذشته، خبر انحلال بانک‌ها و موسسات مالی ناتراز به تیتر یک اخبار اقتصادی تبدیل شده است و در این مدت بارها وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی از مهلت یک ماهه برای رفع این ناترازی صحبت کرده‌اند.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد چهارشنبه اول شهریور ماه در حاشیه نشست با فعالان کسب و کارهای تجارت الکترونیک گفته بود: با توجه به اینکه پایان شهریور ماه مهلت رئیس کل بانک مرکزی به موسسات اعتباری و بانک‌های ناتراز پایان می‌یابد و نتیجه اینکه چقدر به ضوابط بانک مرکزی پایبند بوده‌اند، مشخص خواهد شد، امیدواریم آن زمان برسد که تصمیم قطعی را در مورد موسساتی که نتوانسته‌اند معیارهای بانک مرکزی را تأمین کنند، اعلام کنیم.

پیش از این نیز وزیر اقتصاد خبر از واگذاری حق رای ۶۰ درصد از سهام بانک آینده به این وزارتخانه داده بود.
در این شرایط برخی بر این باور بودند که بانک‌آینده به عنوان یکی از ناترازترین بانک‌های کشور احتمالا آخرین ماه فعالیت خود را سپری می‌کند و سرنوشت این بانک به انحلال و یا ادغام ختم خواهد شد.

بانک آینده منحل نمی‌شود

با این وجود محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی امروز جمعه سوم اردیبهشت ماه در توییتر خود نوشت:
بانک مرکزی سیاست اصلاحات اساسی در بانک آینده را دنبال می‌کند و هیچ برنامه‌ای برای انحلال این بانک در دستور کار نیست.
انحلال بانک آینده
 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 370568
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا