معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه؛

ایران سهامدار بانک بریکس می‌شود

مهدی صفری گفت: ورود ایران به بریکس موجب تقویت چندجانبه‌گرایی و تقویت قدرت سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران خواهد شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ما با پنج کشور عضو بریکس روابط بسیار خوبی داریم. در چهارچوب بریکس می‌توانیم روابط تجاری و اقتصادی با یکدیگر را گسترش بدهیم. بریکس توانایی تجارت و مبادلات مالی ما را ارتقا خواهد داد.

وی افزود: در این چهارچوب با رئیس بانک NDB (بانک اعضای بریکس) ملاقاتی داشتم. از ایشان دعوت شد که به زودی به ایران بیایند تا ما سهمی به عنوان عضو جدید در این بانک داشته باشیم. از پتانسیل‌های این بانک جهت فاینانس پروژه‌ها استفاده کنیم. این قدم مثبت و مفیدی خواهد بود. رئیس بانک بریکس نیز به شدت از حضور ایران در این بانک استقبال کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه خاطرنشان کرد. ورود ایران به بریکس موجب تقویت چندجانبه‌گرایی و تقویت قدرت سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران خواهد شد. به تضعیف یک جانبه گرایی می‌انجامد.

برای کشور‌های عضو بریکس اهمیت دارد

صفری ادامه داد: ما نیز امتیازاتی برای کشور‌های بریکس داریم. از جمله موضوع علم و فناوری که اتفاقا رئیس جمهور برزیل و نخست وزیر هند در ملاقات‌های خود با رئیس جمهور ایران خواهان تقویت روابط در این حوزه بودند.

وی تاکید کرد: مسائل انرژی و کریدور‌هایی که از طریق ایران، شمال را به جنوب و شرق را به غرب متصل می‌کند. برای کشور‌های عضو بریکس اهمیت دارد چرا که ایران در تامین امنیت انرژی از طریق خلیج فارس و دریای عمان نقش تعیین کننده‌ای دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 370626
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا