نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش (استخدام دبیر) چه زمانی اعلام می‌شود؟

معاون وزارت آموزش‌وپرورش گفت:نتایج اولیه آزمون استخدامی دبیر تا ۱۰ شهریور اعلام خواهد شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آزمون استخدامی دبیر در روز پنجشنبه ۱۲ مرداد با حضور ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ داوطلب برگزار شد. ۷۰ درصد داوطلبان را زنان و ۳۰ درصد را مردان تشکیل دادند.

محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفت: نتایج اولیه این آزمون تا ۱۰ شهریور اعلام می‌شود و پس از اعلام پذیرفته‌شدگان تا سه برابر ظرفیت یعنی حدود ۶۶ هزار نفر به مرحله مصاحبه علمی و گزینش وارد می‌شود.

به گفته وی، تلاش بر این است تا این مراحل تا قبل از آغاز سال تحصیلی به اتمام برسد اما این احتمال هم وجود دارد که به دلیل بازه زمانی محدود، اعلام نتایج نهایی تا اول مهر میسر نشود.

کاظمی بیان کرد: آزمون استخدام دبیر به دلیل حجم گسترده آزمون‌های سازمان سنجش با تأخیر بسیار برگزار شد.

از میان ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ داوطلب آزمون استخدام دبیر، ۲۲ هزار و ۱۵۴ نفر استخدام خواهند شد که تعداد ۱۸ هزار و ۸۸۷ نفر در ۱۲ رشته دبیری و ۳ هزار و ۳۹۷ نفر در ۱۷  رشته هنرآموزی استخدام خواهند شد.

افراد پذیرفته شده در شغل دبیری در دبیرستان‌ها و افراد پذیرفته شده در شغل هنرآموزی در هنرستان‌های کشور مشغول به تدریس خواهند شد.

همچنین دانشگاه فرهنگیان امسال ۳۰۰۰۴ دانشجو معلم را از طریق کنکور جذب می‌کنند که آنها نیز از مهرماه تحصیل خود را در دانشگاه فرهنگیان آغاز می‌کنند و فرآیند گزینش و ارزیابی آنها همزمان با پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام دبیر انجام خواهد شد.

تسنیم

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 370997
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا