قیمت نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۳ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۹۴ سنت رسید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس و انتظار تمدید این کاهش تولید تا پایان سال جاری میلادی قیمت نفت را در روز جمعه برای چهارمین روز پیاپی بالا برده است.

به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۳ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۹۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸ سنت معادل ۰.۱۰ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۷۱ سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند عربستان کاهش تولید یک میلیون بشکه‌ای خود را در ماه اکتبر هم تمدید کند و بدین ترتیب بر حجم کاهش تولید اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس بیفزاید.

بانک ملی استرالیا در یادداشتی به مشتریانش در روز جمعه اعلام کرد:« ما انتظار داریم روند کاهش تولیدها ادامه داشته باشد و بالا رفتن قیمت نفت تا بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه باعث بازگشت نفت اوپک به بازار و تشویق تولیدکنندگان نفت آمریکا برای افزایش حفاری‌ها شود».

اطلاعات دولتی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد ذخایر نفت خام این کشور بیش از حد انتظار یعنی ۱۰.۶ میلیون بشکه در هفته گذشته کاهش یافته است. صادرات و فعالیت پالایشگاهی بالا ذخایر آمریکا را خالی کرده است. ذخایر نفت خام این کشور ۳۴ میلیون بشکه از اواسط ژوئیه کاهش یافته است.

تغییر ذخایر نفت آمریکا معمولاً به عنوان شاخصی برای تعادل عرضه و تقاضای جهانی محسوب می‌شود. بنابراین کاهش پی در پی این ذخایر به معنای کمبود احتمالی عرضه است./تسنیم

نفت و پتروشیمی
شناسه : 372081
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا