رضایت مردم، ملاک ارزیابی عملکرد ادارات کیش است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت:تمام دستگاه ها ،ادارات و نهادهای مستقر در جزیره کیش ملزم به ارائه برنامه های خود در حوزه بهبود فرایندها هستند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رحیم سرهنگی در نود و پنجمین جلسه شورای اداری که چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزارشد؛ بر اصلاح فرآیندهای تمامی بخش ها و دستگاه های دولتی در جزیره کیش تاکید کرد. 

وی با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت را گرامیداشت و تاکید کرد: همه مسوولان بخش ها و دستگاه های مختلف موظف به تکریم، پاسخگویی دقیق و ارائه خدمات مناسب به مردم هستند که رضایت مندی آنان را در پی داشته باشد؛ از اینرو این دستگاه ها ملزم به ارایه برنامه های مکتوب خود در راستای تحقق این مهم هستند. 

رحیم سرهنگی با بیان این که شورای اداری منطقه آزاد کیش از این پس ماهانه برگزار می شود؛ ادامه داد: سیستم ارزیابی از ادارات، نهادها و سازمان های مستقر در جزیره کیش بر اساس نظرخواهی از مردم در فضای مجازی و نظر سنجی از آنان راه اندازی خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت دستگاه های مستقر در کیش شناسایی شود.

وی با اشاره به دیدار مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه با مردم در مسجد امام حسن مجتبی (ع) گفت: مصمم هستیم فرهنگ پاسخگویی را در قالب دیدار مردمی ترویج و در مناسبت های مختلف به آن تداوم بخشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خواستار تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار شد و خاطر نشان کرد: مساحت کم جزیره کیش و تجمیع ادارات،دستگاه و نهادها در فاصله کوتاه از یکدیگر می تواند با توجه به همه گیر نشدن فرهنگ بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک، کیش را در زمره مناطق پیشتاز در این زمینه مطرح کند.

رحیم سرهنگی با بیان این که همه ما عضو یک مجموعه، خانواده و نمونه کوچکی از ایران در جزیره کیش هستیم؛ افزود: تاثیرات عملکردی هر یک از دستگاه ها بر یکدیگر رصد و شناسایی خواهد شد و در این میان هر یک از دستگاه ها نیز باید نظام شناسایی مشکلات خود و رفع سریع آنها را داشته باشند.

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری اذعان داشت: کار شبانه روزی و جهادی را در دستور کار خود قرار دهیم تا مردم در سایه تعامل و همکاری دستگاه ها از خدمات ما منتفع شوند .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پایین بودن سطح بهره وری و لزوم توجه به این مقوله بیان داشت: مدیریت توانمند و با انگیزه در کنار اصلاح فرایندها و ارتقاء کارایی کارکنان بوسیله آموزش، ایجاد انگیزش، رعایت عدالت و نظام پرداخت دستمزد عادلانه، امکان ارتقاء سطح بهره وری را مهیا می کند.

وی با اشاره به هجمه های رسانه ای دشمن در کمرنگ کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد نا امیدی در بین مردم با القاء عدم توانمندی دولتمردان در ایجاد یک حکمرانی توام با توسعه اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی افزود: جزیره کیش نمونه و پایلوت مناسبی برای تحقق حکمرانی مطلوب و معرفی الگوی مناسبی از مدیریت در جمهوری اسلامی ایران و تداعی کننده یک آرمانشهر اسلامی است که در آن بخش خصوصی، دولتی و اقشار مختلف مردم به وظایف خود واقف هستند و آن را به نحو احسن انجام می دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برلزوم همکاری و همیاری تمام دستگاه ها در تحقق آرمان شهر اسلامی تاکید و خاطر نشان کرد: ارائه خدمات مناسب به مردم، تکریم آنان و ترویج فرهنگ پاسخگویی مسوولان، می تواند زمینه ساز حکمرانی مطلوب و ایجاد امید در جزیره کیش و تسری آن به سرزمین اصلی باشد.

رحیم سرهنگی خاطرنشان کرد: گردشگری سهم بسزایی در رونق جزیره کیش بر عهده دارد و تمامی مراکز خدمات گردشگری باید به این موضوع توجه داشته باشند که ارائه خدمات مطلوب موجبات رضایت و بازگشت گردشگر را فراهم می کند و این مهم را نیز باید مد نظر قرار دهند که اگر مجموعه ای خود بهبود نباشد؛ تنزل پیدا می کند. ‌

وی در پایان با اشاره به هزینه بالای اجاره خانه در کیش، آن را مشکل ملی و در سطح کشور دانست و بر لزوم ساخت واحد های مسکونی غیرقابل فروش و ارائه آن به زیر مجموعه فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: انبوه سازی واحد های مسکونی این امکان را می دهد که قیمت اجاره خانه را در کیش کنترل و از سوداگری در این زمینه جلوگیری کنیم.

همچنین حجت الاسلام و المسمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دولت گفت: از آنجایی که انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) و پیروزی نهایی جبهه حق بر باطل است از اینرو این دولت بسیار مقدس و ارزشمند است.

وی با بیان این که خدمت در چنین نظام و دولتی تقدس و ارزش خاصی دارد و آن را تنها یک مسوولیت اجرایی نبینیم؛ ادامه داد: بهترین خدمت به نظام اسلامی، رفع مشکلات مردم است که مسوولان با اجابت این مهم، خود را در زمره سپاهیان و لشکریان امام زمان (ع) قرار می دهند. 

امام جمعه کیش با اشاره به عواقب و مصائب ارجحیت مصالح شخصی بر مصالح جامعه و مردم افزود: نظام اسلامی برای انجام رسالت خود نیازمند کارگزاران، مدیران و مسوولان متقی، صالح، توانمند و جهادی است که این ویژگی ها در شخصیت شهید باهنر و رجایی بارز و مشهود بود.  

امام جمعه کیش تصریح کرد: امیدواریم با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش شاهد رفع مشکلات و توسعه کیش باشیم و فراموش نکنیم که عضوی از یک نظام و دولت اسلامی هستیم که زمینه ساز پیروزی حق بر باطل و ظهور امام عصر(عج) است. 

گفتنی است بهره مندی از ظرفیت دانشگاهی و رفع مشکل پروازها برای تشکیل کلاس های درسی دانشگاه ها، تشریح وظایف قرارگاه تبیین جزیره کیش، کمبود آب جهت آبیاری فضای سبز، رفع مشکلات زیرساختی در زمینه تجارت الکترونیک و توسعه کسب و کار‌ها با محور موانع گمرکی، همکاری تمامی ادارات در مبارزه با مواد مخدر و نصب نشدن ۱۰۰ درصدی پلاک کد پستی ده رقمی برای منازل از جمله مواردی بود که در جلسه شورای اداری منطقه آزاد کیش مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

همچنین لزوم انعکاس عملکرد دولتمردان در دولت سیزدهم از سوی رسانه های گروهی، ارسال اطلاعات و آمار تمامی دستگاه ها به سازمان منطقه آزاد کیش، بازسازی مدارس کیش و قدردانی رییس آموزش پرورش از اقدامات رحیم سرهنگی، تعرفه آب و برق، تنوع قرارداد‌های استخدامی و نابرابری در پرداخت دستمزدها، طراحی مدل فرهنگ سازمانی در کیش، خودمراقبتی و پیش بینی آسیب‌ها قبل از ایجاد بحران در ادارات کیش از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

سازمان منطقه آزاد کیش

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 372103
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا