شرایط انتشار آگهی در پلتفرم دیوار و شیپور به زودی اجرا می شود

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی از ارائه درخواست این وزارتخانه جهت اتصال بخش مسکن سکو‌های اینترنتی نظیر شیپور و دیوار به سامانه املاک و اسکان خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید جواد سادات فریزنی، رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی درباره انتشار آگهی‌های فروش و اجاره مسکن در سکو‌های اینترنتی نظیر شیپور و دیوار توضیح داد. برخی از آگهی‌های منتشر شده در حوزه مسکن وجود خارجی ندارند. برخی دیگر نیز مربوط به مساکن حمایتی و طرح‌های دولتی هستند. فروش و واگذاری آن‌ها غیرقانونی است. برخی نیز مربوط به پیش فروش مسکن هستند. در صورت انتشار نیاز به استعلام مجوز راه و شهرسازی است.

وی افزود: اکثر این آگهی‌ها توسط واسطه‌ها منتشر می شوند. موجب سرگردانی مردم علی‌الخصوص در فصل اجاره می‌شود. قیمت سازی بر اساس آگهی‌های غیرواقعی و دامن زدن به التهاب بازار از دیگر مواردی است. اثر افزایشی آن بر بازار ملموس است.

سادات فریزنی خاطرنشان کرد: در هشت ماه اخیر جلساتی با سکو‌های منتشر کننده آگهی‌های مسکن برگزار کردیم. در خصوص عدم درج آگهی‌های نادرست، مبهم و یا خلاف قانون تصمیم گیری شود.

برقراری دسترسی دیوار و شیپور جهت استعلام موجودیت ملک و مالک ملک

از مشکلات مربوط به آگهی‌ها مشخص نبودن موجودیت یا ملک آگهی شده، درج و انتشار آگهی مسکن طرح‌های حمایتی دولت که خلاف قانون است. یا آگهی‌های مربوط به پیش‌فروش مسکن است.. باید مجوز‌هایی از وزارت راه و شهرسازی داشته باشند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: در همین جلسات سکو‌ها پیشنهاد دادند. دسترسی آن‌ها جهت استعلام موجودیت ملک و مالک ملک برقرار شود.

سادات فریزنی بیان کرد: این جلسات در هشت ماه اخیر برگزار شد. در ششمین جلسه شورای عالی مسکن موضوع الزام به ساماندهی آگهی‌های حوزه مسکن از سوی رئیس جمهور مطرح شد. بر اساس دستور رئیس جمهور، بررسی و تصمیم‌گیری در این خصوص به شکل مشترک توسط وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی باید انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن
شناسه : 372410
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا