آخرین قیمت تخم مرغ در بازار

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: با توجه به مازاد تولید ناشی از ممنوعیت صادرات، تخم مرغ به کمتر از قیمت مصوب در بازار رسید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آقای ناصر نبی پور گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۳ تا ۴۴ هزارتومان است. با نرخ مصوب ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان کماکان اختلاف دارد.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید ناشی از ممنوعیت صادرات و عرضه به بازار داخل، قیمت هرکیلو تخم مرغ نسبت به هفته قبل ۲ هزارتومان کاهش داشته است. هرچند به سبب افزایش قیمت مصوب کنجاله سویا از ۱۶ هزار و ۳۰۰ به ۱۹ هزارتومان قرار است. وزارت جهاد، نرخ مصوب جدید را اعلام کند.

نبی پور ادامه داد: روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود. با تامین به موقع کنجاله سویا پیش بینی می‌شود. مشکلی در بحث تولید و تامین تخم مرغ نداشته باشم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم. گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است. تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن برسد. هرچند تحقق این امر مستلزم تامین به موقع کنجاله سویاست. چرا که این نهاده در افت تولید و وزن محصول تاثیر بسزایی دارد.

او از ممنوعیت صادرات تخم مرغ خبر داد. گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۷۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است. اما طی هفته‌های اخیر صادرات تخم مرغ در راستای تنظیم بازار داخل ممنوع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی
شناسه : 372607
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا