آخرین قیمت دلار و سکه

بازار ارز هرات امروز یکشنبه 12 شهریور ماه شاهد یک اتفاق مهم بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، قیمت دلار در بازار یاد شده. ۵۰ روز گذشته زیر مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان رفت و برگشتی را تجربه کرده بود. بالاخره امروز از این مرز عبور کرد.

با رد شدن دلار از این محدوده، سطح تقاضا در هرات بالا رفت. اسکناس آمریکایی تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان پیشروی کرد. فعالان بازار می‌گفتند در شرایط کنونی مرز مقاومت بعدی دلار ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. در صورت شکست آن، رشد قیمت دلار بیشتر خواهد شد. نرخ می‌تواند وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود. امروز علاوه بر هرات، در سلیمانیه هم قیمت دلار تا سطح ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان رشد کرده بود.

همراهی درهم با دلار

همچنین امروز قیمت درهم نیز مسیر رشد را دنبال کرد. نرخ حواله درهم در بازار امروز تا ۱۳ هزار و۷۵۰ تومان پیشروی کرد. نسبت به روز گذشته تقریبا ۱۳۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد. اما در لحظه نگارش این گزارش ۱۳ هزار و ۷۱۰ تومان قیمت خورد. نکته مهم برای درهم این است. نرخ برابری آن به دلار در حدود ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان بدست آمد.

در تهران هم قیمت دلار در شروع معاملات امروز گپ مثبت ۲۵۰ تومانی را تجربه کرد. بر روی ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت. البته در نیمه ظهر امروز به ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان هم رسیده بود. بررسی ها نشان می‌دهد ۱۹ مرداد ماه قیمت دلار در این محدوده به فروش رسیده بود.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که یکی از دلایل در رفتن فنر قیمت ها در تهران به افزایش تقاضا در هرات و سلیمانیه بر می‌گردد. البته قیمت تتر هم امروز تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان پیشروی کرده بود. این موضوع هم عامل مهم دیگری بود که باعث شد دلار تهران از مدار خارج شود.

پیش‌بینی تکنیکال از طلا

در بازار طلا هم قیمت طلا آب شده امروز در حدود ۱۰ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان بود. تکنیکال کارها می گویند در صورتی که مرز مقاومتی مذکور بشکند. مرز مقاومتی بعدی محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می باشد.

قیمت طلا ۱۸ عیار هم امروز تا با نوسان صعودی تقریبا ۴ هزار تومانی به ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. امروز اگرچه طلا ۱۸ عیار نوسان محدودی را ثبت کرد. اما قیمت سکه امامی به دنبال رشد قیمت دلار به پرواز درآمد.

امروز مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سکه شکسته شد. فلز گران‌بهای داخلی در نیمه معاملات نقدی امروز به ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. این قیمت در واقع ۳۵۰ هزار تومان از عصر روز گذشته بالاتر بود.

منبع: اکوایران

طلا و ارز
شناسه : 372706
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا