شرط پرداخت وام ۴ میلیارد تومانی اشتغالزایی چیست؟

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی گفت: در مشاغل خانگی مستقل میزان تسهیلات حمایتی ۱۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آزیتا همتیان رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون. کار و رفاه اجتماعی گفت. حوزه مشاغل خانگی پشتیبان مجوز‌ها مدل کارفرمایی است. به افراد کارآفرین ۴میلیارد تومان به‌ازای اشتغال‌زایی برای ۴۰ نفر پرداخت می‌شود. در مشاغل خانگی مستقل میزان تسهیلات حمایتی ۱۵۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه ۸ بانک توسعه تعاون، رفاه کارگران، ملی، ملت، تجارت، صادرات، مهر ایران. به‌عنوان عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هستند. گفت: با معرفی افراد از سامانه وزارت تعاون، تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود.

همتیان اظهار کرد: داریم تلاش می کنیم. تا زمینه برای قرارگرفتن مشاغل اقتصاد دیجیتال در فهرست رسته‌های مشاغل خانگی برای صدور مجوز‌های کسب‌وکار ایجاد شود. قشر جوان هم بتواند در این حوزه فعالیت کند.

ستاد ساماندهی و حمایت

وی گفت: اکنون ستاد ساماندهی و حمایت برای راه‌اندازی مشاغل خانگی در قالب ۵۱۲ رشته مصوب در رسته‌های صنایع‌دستی. فرهنگی و هنری، تولیدات دامی، شیلات، صنایع غذایی، گیاهی و کشاورزی، صنعت و فرش دستباف از طریق درگاه ملی صدور مجوز کسب‌وکار مجوز صادر می‌کند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون. کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته در حوزه تسهیلات پرداخت شده. ۳ همت از بانک مرکزی دریافت و به استان‌ها بر اساس تعهد اشتغال تخصیص‌داده‌شده است. خوشبختانه ۹۰ درصد اعتبارات جذب شد.

وی افزود: امسال باتوجه‌ به رشد مشاغل خانگی اعتبارات ۴ همت دریافت شده. اکنون بانک ها در حال پرداخت هستند.

همتیان گفت: وزارت کار با همکاری بانک‌ها و دستگاه باید به تعهد ایجاد ۱۵۰ هزار شغل در حوزه کسب‌وکارهای خانگی در سال ۱۴۰۲ برسد.

راه‌اندازی درگاه ملی صدور مجوز

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت. در حال حاضر با راه‌اندازی درگاه ملی صدور مجوز کسب‌وکارها. مجوز کار برای ۹۵ درصد رشته‌ها به‌صورت آنی صادر می‌شود

وی افزود: در سال گذشته حدود ۲۱۸ هزار مجوز مشاغل خانگی ثبت شده. نسبت به سال‌های قبل رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه سهم زنان در حوزه مشاغل خانگی ۸۰ درصد است. گفت: از مجموع مشاغل ایجاد شده ۱۶۰ هزار مشاغل خانگی در حوزه زنان ایجاد شده است

همتایان گفت: با توجه‌ به اینکه بیکاری مهم‌ترین چالش اقتصادی، اجتماعی کشور است. ایجاد اشتغال از ضرورت‌های رشد اقتصادی است. منجر به افزایش و رشد تولید می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 373111
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا