سفیر ایران در عربستان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی وارد ریاض شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، علیرضا عنایتی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پادشاهی عربستان سعودی پیش از ظهر سه شنبه (١۴ شهریور١۴٠٢) وارد ریاض شد. از سوی مسئولان وزارت خارجه عربستان سعودی و کادر سفارت ایران در ریاض مورد استقبال قرار گرفت.

گفتنی است علیرضا عنایتی دو روز قبل خبر داد. روز سه شنبه با سفر به ریاض فعالیت رسمی خود در این کشور را آغاز خواهد کرد.

سفیر کشورمان پیش از عزیمت به محل ماموریت خود گفته بود: ما راهی را شروع کردیم.  به آن ایمان داریم و فکر می کنیم که توسعه و تعمیق مناسبات ایران و عربستان در ابعاد مختلف، دوجانبه، چندجانبه، جهان اسلام و فرامنطقه دارای تاثیرات کاملا ایجابی و موثر باشد. این همکاری‌ها می‌تواند با عزم و اراده طرفین محقق شود. در طرف ایرانی این عزم و جدیت وجود دارد. چنین عزم و جدیتی را در طرف سعودی هم مشاهده می‌کنیم. امیدواریم که ایران و عربستان به عنوان دو کشور تاثیرگذار منطقه با همکاری یکدیگر بتوانند الگوی موفقی از همکاری در منطقه رقم بزنند.

وی تاکید کرد: ما از عربستان سعودی هم می‌شنویم. همکاری‌های دو کشور می‌تواند در ابعاد دو جانبه و چند جانبه با یکدیگر پیش برود. محدودیتی برای توسعه مناسبات وجود ندارد. این تاکید طرفین بر وجود زمینه‌های لازم و عزم رهبران ایران و عربستان برای پیشبرد مناسبات یک افق روشن و سازنده را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

سیاسی
شناسه : 373132
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا