ساکنین این استان ها منتظر کاهش دما باشند

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از 16 شهریور در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما بین 4 تا 8 درجه آغاز می‌شود، روزهای جمعه و شنبه در غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما داریم و از یکشنبه 18 شهریور در شمال شرق کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا در نوار شرقی کشور خصوصا زابل وزش باد بسیار شدید داریم. خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا از اثرات آن است.

وی افزود: روز آینده نظیر امروز در استان‌های مازندران و گیلان بارش پراکنده داریم. همچنین بعدازظهر فردا و اوایل فردا شب در بخش‌هایی از هرمزگان، کرمان، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت. پنجشنبه ۱۶ شهریور در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات هرمزگان، خراسان شمالی و جنوب سیستان و بلوچستان، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید داریم. روز جمعه در کنار این مناطق، در شمال خراسان رضوی هم رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی پایتخت

ضیائیان اظهار داشت: روز شنبه در شمال آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، اردبیل، شمال هرمزگان، شرق فارس و ارتفاعات گلستان رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید داریم.

وی افزود: در اغلب مناطق کشور تا روز آینده روند افزایش دما برقرار است. از پنجشنبه ۱۶ شهریور در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه آغاز می‌شود. در ادامه در غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز از جمعه و شنبه کاهش محسوس دما داریم. از یکشنبه ۱۸ شهریور در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد شدید، گاهی گردوخاک در نوار مرزی غرب کشور همچنین شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۷ و ۲۷ درجه خواهد بود.

خنک‌ترین مرکز استان

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده آسمان اهواز صاف همراه با غبار رقیق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. آسمان ایلام صاف، گاهی با وزش باد شدید و بیشینه دمای ۳۸ درجه و آسمان کرمانشاه صاف گاهی با وزش باد ملایم و بیشینه دمای ۳۹ درجه پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا در کربلا

‌طبق اعلام قبلی سازمان هواشناسی، بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش‌یابی انتظار می‌رود. روز چهارشنبه پیشِ رو بیشینه دمای هوا در کربلای معلا، کاظمین و سامرا به ۴۶ و در نجف اشرف به محدوده ۴۷ درجه سلسیوس برسد.

انتظار می رود روز پنجشنبه دمای این مناطق حدود یک درجه دیگر گرم‌تر شود. به ۴۷ تا ۴۸ درجه سلسیوس برسد. در این دو روز علاوه بر افزایش دما و گرمای هوا، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و رخداد گردوخاک نیز پدیده غالب همه شهرهای زیارتی عراق است.

گرمای هوا و وزش باد و گردوخاک در گذرگاه‌های مرزی خسروی، مهران، ‌چذابه و شلمچه نیز برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیشِِ رو پیش‌بینی می‌شود.

در این دو روز دمای هوا در گذرگاه‌های مرزی تمرچین و باشماق حدود ۱۰ درجه خنک تر از سایر مبادی مرزی غرب کشور است.

منبع: فارس

عمومی
شناسه : 373141
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا