وام بافت فرسوده متوقف شده‌است؟

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: پرداخت وام بافت‌ فرسوده به هیچ عنوان متوقف نشده و متقاضیان می‌‌توانند مانند گذشته دو نوع تسهیلات در نظر گرفته شده برای نوسازی این بافت‌ها را استفاده کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد آئینی با اشاره به برداشت اشتباه  از بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر ارائه تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد و با شرایط خاص گفت:  برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند طبق بخشنامه بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات بافت فرسوده متوقف شده است که باید تاکید کنم به هیچ عنوان پرداخت این تسهیلات متوقف نشده است.

او افزود: ممکن است در برخی از شعب بانک‌ها پرداخت تسهیلات بافت‌های فرسوده با کندی انجام شود اما پرداخت این وام همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری درباره تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده توضیح داد: برای نوسازی بافت فرسوده از دو منبع مختلف تسهیلات پرداخت می‌شود؛ تسهیلات ویژه بافت‌های فرسوده که تاکنون ۱۵۰ میلیون تومان آن با سود صفر درصد بوده و امکان افزایش تا ۱۸۵ میلیون تومان وجود دارد. مبلغ این نوع تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرها مانند شیراز ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان بوده و تاکنون بیش از ۳۸ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند.

آئینی افزود: همچنین متقاضیان می‌توانند از تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن نیز استفاده کنند و با توجه به شرایط‌شان از بین دو نوع تسهیلات مذکور انتخاب کنند.

فرم ج مسکن با دریافت‌ تسهیلات بافت فرسوده قرمز نمی‌شود

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی هر یک از این تسهیلات مزایای خاص خودش را دارد برای مثال کسانی که تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده را انتخاب می‌کنند نیاز به رعایت شرایط ۴ گانه نهضت ملی مسکن که یکی از مهم‌ترین آن قرمز شدن فرم ج است را ندارند. همچنین ۱۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات با سود صفر درصد محاسبه می‌شود که برای بیش از ۱۷ هزار واحد قرارداد پرداخت این وام طی امسال منعقد شده و خط اعتباری آن مجددا در حال شارژ شدن است.

او بیان کرد: البته در پایان دوره ساخت باید این ۱۵۰ میلیون تومان را به بانک برگردانند، ضمنا در قراردادهای جدید دوره ساخت و مشارکت ۷ ساله لحاظ شده و باید کل وام را ۷ ساله عودت دهند.

مسکن
شناسه : 373209
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا