حذف ارز ترجیحی اقلام دامپزشکی قیمت مرغ را گران می کند؟

دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام گفت: با حذف ارز ترجیحی اقلام دامپزشکی قیمت مرغ افزایش چندانی نخواهد داشت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حمیدرضا توکلی در پاسخ به اینکه حذف ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی اقلام دامپزشکی چه تاثیری بر محصولات نهایی خواهد داشت؟ گفت: حدود هفت ماه است که وزارت جهاد کشاورزی نتوانسته ارز ترجیحی یا ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی مورد نیاز واردکنندگان و تولیدکنندگان اقلام دامپزشکی را تامین کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل شرکت‌های واردکننده، تولیدکننده دارو، مکمل و کنسانتره درخواست کردند که ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ اقلام مرتبط با این بخش حذف و به تالار دوم منتقل شود.

دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام اضافه کرد: سازمان دامپزشکی، معاونت امور دام و توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین تشکل‌های مربوطه با این درخواست موافقت کردند. طبیعتا انتقال این ارز مشکلات خاص خود را دارد ولی این توافقات صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: با حذف این ارز اتفاق خاصی در بازار نمی‌افتد، زیرا با محاسبات صورت گرفته تاثیر این تغییر گروه کالایی بر قیمت مرغ حدود سه تا پنج درصد است.

ایسنا

 

کشاورزی
شناسه : 373224
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا