رییس سازمان انرژی اتمی:

فناوری هسته ای را در عرصه های مختلف توسعه می دهیم

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تلاش داریم که فناوری هسته ای را در عرصه های مختلف کشور توسعه دهیم تا بیش از پیش شاهد تاثیرگذاری آن در زندگی مردم باشیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در نشست با استاندار خوزستان بیان کرد: این هدف گذاری یک شعار نیست؛ بلکه یک راهبرد است و سازمان انرژی اتمی در این مسیر قرار گرفته تا با توجه به سند راهبردی ۲۰ ساله که در فروردین ماه پارسال توسط رئیس جمهور رونمایی شد؛ توسعه این فناوری در عرصه‌های مختلف ملی محقق شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این سند توسعه نیروگاه‌های برق و سامانه‌های پرتودهی است ادامه داد: نیروگاه‌های کارون یک و ۲ در آژانس ثبت شده که سابقه آن به بیش از ۵۰ ساله گذشته برمی گردد.

اسلامی افزود: با عنایت خاص مقام معظم رهبری در حوزه انرژی اتمی به پیشرفت‌های زیادی دست یافتیم و توسعه نیروگاه‌های برقی را همواره در برنامه داریم.

استفاده از پرتودهی در تولید محصولات کشاورزی

اسلامی با بیان اینکه در حوزه پرتو دهی نسبت به پیشرفت برخی کشورها، ۵۰ سال عقب هستیم بیان کرد: پرتودهی در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار مهمی برای تولید محصولات غذایی سالم است که دور شدن آفات و افزایش نگهداری محصولات کشاورزی را درپی دارد.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: با چنین ظرفیتی می‌توان محصولات کشاورزی سالم تولید کرد و با تامین سلامت مردم هزینه درمان را کاهش داد.

اسلامی در بخشی از نشست از راه اندازی اولین کارخانه تولید پسته با استفاده از سیستم دانش بنیان و پرتودهی کشور افتتاح در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تلاش می شود تا پایان دولت سیزدهم، سه مرکز پرتودهی کشور به ۱۲ مرکز افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه همواره غرب در تلاش است تا جمهوری اسلامی به فناوری های روز دنیا دست پیدا نکند ادامه داد: فناوری انرژی هسته ای در زندگی مردم تاثیرگذار است بنابراین این تکنولوژی فقط برای ساخت بمب اتم کاربرد ندارد.

دشمنان هرقدر تحریم کنند در فناوری هسته ای قوی تر کار می‌کنیم

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه هرچه دشمنان تحریم کنند قوی تر در این بخش کار خواهیم کرد افزود: اعتمادی به نفس خوبی در فعالان حوزه فناوری انرژی اتمی کشور وجود دارد تا جایی که سال گذشته به ۱۵۸ دستاورد جدید در این حوزه دست پیدا کردیم.

گفتنی است رئیس سازمان انرژی اتمی امروز چهارشنبه به خوزستان سفر و در نشست با استاندار خوزستان حضور یافت.

منبع:‌ ایرنا

سیاسی
شناسه : 373268
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا