افزایش قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه در پی انتشار آماری که کاهش هفتگی ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و انتظارات برای محدودتر شدن عرضه را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بهای معاملات نفت برنت با ۱۲ سنت افزایش. به ۹۰ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۱ سنت افزایش. به ۸۷ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز چهارشنبه با ۵۶ سنت افزایش. شاخص نفت آمریکا با ۸۵ سنت افزایش، بسته شده بود.

منابع بازار به استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند. پیش بینی می شود ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به اول سپتامبر. به میزان ۵.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده باشد. آمار رسمی ذخایر نفت بعدازظهر روز پنج شنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

کاهش عرضه داوطلبانه عربستان و روسیه

قیمت ها روز سه شنبه پس از آن که عربستان سعودی و روسیه. کاهش عرضه داوطلبانه خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کردند، جهش یافتند. عربستان سعودی تولید خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش می دهد. روسیه صادرات نفت خود را به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز محدود خواهد کرد. این کاهش عرضه داوطلبانه علاوه بر کاهش تولیدی خواهد بود. این دو کشور در آوریل با چند تولیدکننده دیگر اوپک پلاس توافق کردند تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه دهند.

هر دو کشور، کاهش تولید داوطلبانه خود را به صورت ماهانه بازبینی می کنند. اگر شرایط بازار ایجاب کند، این کاهش را تشدید یا تسهیل خواهند کرد.

منبع: ایسنا

نفت و پتروشیمی
شناسه : 373337
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا