طرح تکریم گردشگران آلمانی با مُشت!

جهان صنعت|یک گردشگر آلمانی که با دوچرخه‌اش در ایران گردش می‌کرد، وقتی به شهرستان نشتارود استان مازندران رسید مورد حمله هفت سارق قرار گرفت و فک و دندان‌هایش را شکستند. سپس دوچرخه و همه دار و ندارش را برداشتند و فرار کردند.

این گردشگر آلمانی بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان توانسته بود این بیماری را شکست دهد اما حریف سارقان نشتارودی نشد و از آنها به شدت شکست خورد. او که بعد از مبارزه با سرطانش قصد داشت با گردش در ایران هوایی تازه کند دچار این گرفتاری شد و احتمالا الان حالش از زمانی که سرطان داشته بدتر است!

خارجی‌ها از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها زیاد شنیده‌اند حالا نوبت آن است که آن روی سکه ما را هم ببینند و بدانند که ما در ساعاتی از روز فرهنگ ۲۵۰۰ ساله‌مان کار نمی‌کند. در واقع خودمان آن را خاموش می‌کنیم که داغ نکند! اما اشتباه اصلی را این گردشگر کرده است.

ما ایرانی‌ها داریم از ایران فرار می‌کنیم و به اروپا می‌رویم آن وقت این آقا آلمان را رها کرده و آمده که ایران را ببیند؟ اگر ایران دیدن داشت که ما بلند نمی‌شدیم با قایق پارویی خودمان را به آلمان برسانیم.

حتما یک چیزی هست که ما به هر دری می‌زنیم که از ورطه برون کشیم رخت خویش! من اگر آلمان بودم با بلیت فرست‌کلاس مجانی هم به ایران نمی‌آمدم آن وقت این آدم با دوچرخه از آلمان تا اینجا رکاب زده که به ایران برسد بعد با مشت و لگد فک و دندان‌هایش را بشکنند سپس اموالش را غارت کنند.

اگر شب قبل از عزیمت به ایران با خودش خلوت می‌کرد و آمار مهاجران و پناهنده‌های ایرانی را به اروپا و آلمان رصد می‌کرد، دست به این سفر غیرمنطقی نمی‌زد و الان فک و دندان‌هایش هم سالم بودند!

محمدرضا ستوده

یادداشت

شناسه : 37370
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا