رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران؛

نگاه دولت به تولیدکننده اصلی‌ترین مشکل است

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت:مشکلات معدنی‌ها زیاد است، اما مهم‌ترین آنها نوع نگاه مسوولان به تولید، تولید‌کننده و بخش خصوصی است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بهرام شکوری، رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در گفت‌وگو «جهان صنعت» گفت: همان‌طور که می‌دانید مشکلات معدنی‌ها زیاد است، اما مهم‌ترین آنها نوع نگاه مسوولان به تولید، تولید‌کننده و بخش خصوصی است. مساله این است که تا زمانی که نوع نگاه مسوولان تغییر پیدا نکند، طبیعتا اتفاق خاصی هم در کشور نخواهد افتاد.

متاسفانه در کشور ما هر کدام از وزارتخانه‌ها که به نوعی درگیر در تولید هستند‌ ساز خود را می‌زنند. این در حالی است که در کشورهای پیشرفته همه مجموعه‌ها همچون ارکستر سمفونیک عمل می‌کنند. با اینکه هر کس ‌ساز خود را می‌زند، اما از دل آن آهنگ زیبایی خارج می‌شود که به آن توسعه می‌گوییم. در کشور ما هر کسی ‌ساز خود را زده و در نتیجه آهنگی که در آخر شنیده می‌شود آهنگ فلاکت و بدبختی است. به این ترتیب در ابتدا مسوولان ما باید نگاهشان را تغییر دهند. سازمان‌های مختلف باید کمک کنند که آهنگ توسعه نواخته شود تا در سایه آن به طور مثال هم بتوان محیط‌زیست را سبز نگاه داشت و هم ذخایر معدنی را استخراج کرد و در نهایت بتوانیم به توسعه دست پیدا کنیم. در این بین نداشتن نگاه مناسب شاید یکی از مهم‌ترین مشکلات ماست که اگر تغییر پیدا نکند شاهد بی‌ثباتی در سیاستگذاری‌ها خواهیم بود.

اخبار برگزیدهصنعت و معدن
شناسه : 373700
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا