شرایط لازم برای شرکت در آزمون یوس

در ترکیه دانشگاه های زیادی دارد که هزاران دانشجو از کشورهای مختلف خصوصا ایران در آن تحصیل می کنند. برای پذیرش در این دانشگاه ها باید نمره قبولی را در یکی از آزمون های YOS و SAT کسب کنید.

در ترکیه دانشگاه های زیادی دارد که هزاران دانشجو از کشورهای مختلف خصوصا ایران در آن تحصیل می کنند. برای پذیرش در این دانشگاه ها باید نمره قبولی را در یکی از آزمون های YOS و SAT کسب کنید. شاید بارها نام این آزمون ها را شنیده باشید اما اطلاعات دقیقی درمورد آنها نداشته باشید. در این بخش می خواهیم درمورد جزئیات آزمون YOS و کلاس YOS با شما صحبت کنیم.  آزمون یوس در دانشگاه های ترکیه برگذار می شود که دو سال اعتبار دارد. پس اگر می خواهید با این آزمون و کلاس آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آزمون یوس

آزمون YOS چیست؟

این آزمون از طریق دانشگاه های ترکیه جهت پذیرش دانشجویان خارجی برگزار می شود. آزمون یوس دارای دو بخش هوش- ریاضی و سوالات زبان ترکی است که بودجی بندی این سوالات بر اساس هر دانشگاه می تواند متفاوت باشد.

این آزمون برای سنجش متقاضیان دوره کارشناسی و دکتری رشته های پزشکی و دندان پزشکی به صورت سالانه زیر نظر سازمان سنجش ترکیه برگزار می شود. به همین ترتیب، کسانی که می خواهند در رشته های دانشگاه های ترکیه تحصیل کنند، باید در آزمون یوس شرکت کرده و در صورت کسب نمره قبولی در آزمون همراه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

شرایط لازم برای شرکت در آزمون یوس

این آزمون تنها برای کسانی که مقیم ترکیه نیستند برگزار می شود. در نتیجه شما جهت شرکت در این آزمون باید مقیم ترکیه نباشید. شرط بعدی برای شرکت در این آزمون داشتن دیپلم و پیش دانشگاهی یا دانش آموز سال چهارم دبیرستان است. زیرا سیستم آموزشی ترکیه به کشور ایران شباهت دارد.

حتما لازم نیست که برای شرکت در این آزمون به زبان ترکی تسلط داشته باشید زیرا شما می توانید با زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های ترکیه به تحصیلات خود ادامه دهید. همچنین در صورت تمایل برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه می توانید از منابع آزمون آیلتس کمک بگیرید.

کلاس YOS  چه مباحثی را شامل می شود؟

در این کلاس ها مباحثی همچون ریاضی، هندسه و هوش آموزش داده می شوند. همچنین در برخی از دانشگاه های شهر ازمیر سوالات عمومی نیز در آزمون یوس وجود دارند که در این کلاس ها، این سوالات نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند.

کلاس آنلاین YOS 2023

برخی از کلاس های آنلاین یوس به صورت وی آی پی برگزار می شوند. در این کلاس ها شما می توانید با لپتاپ، گوشی و یا تلوزیون به کلاس متصل شوید و مطالب مورد نظر را در تخته هوشمند بنویسید. در کلاس آنلاین یوس از شما به صورت آزمایشی آزمون گرفته می شود و حدود ۴ ساعت شما در این کلاس ها هستنید.

البته ناگفته نماند که همه این کلاس ها مانند یکدیگر نیستند و ممکن است با توجه به مجموعه متفاوت باشد. اما در بیشتر این کلاس ها دقایقی به استراحت شما نیز اختصاص داده می شود.

آزمون یوس

کلاس یوس در استانبول

همانطور که از نام این کلاس پیداست، این کلاس به صورت حضوری در کشور ترکیه و شهر استانبول برگزار می شود. تمامی اساتید این کلاس ها از رتبه های برتر ترکیه و ایران انتخاب شده اند که به تمامی مباحث آزمون یوس تسلط کامل دارند. کلاس یوس استانبول نیز به صورت VIP بوده و امکانات زیادی در اختیار دانش آموز قرار می گیرد. همچنین امکان تست زدن و ماندن در کلاس، بعد از اتمام کلاس حضوری یوس استانبول وجود دارد. اساتید نیز در این کلاس ها وجود دارند و شما می توانید جهت رفع اشکال به آن ها مراجعه کنید.

در این کلاس ها برنامه هایی مانند تدریس تمامی مباحث، تست زنی، رفع اشکال و اردوهای تفریحی اجرا می شود. شما می توانید منابع این کلاس ها را از موسسه دریافت کنید. برای کسانی که جایی برای ماندن در استانبول ندارند، از طرف موسسه به آن ها کمک می شود تا بتوانند قبل از ورود به استانبول و شروع کلاس ها، خانه یا خوابگاه با قیمت مناسب برای خود انتخاب کنند.

هزینه کلاس های یوس در ترکیه

هزینه کلاس YOS در ترکیه به طور کلی ۱۸ میلیون تومان است. اما شما می توانید هم این مبلغ را به صورت یکجا و هم به صورت قسطی پرداخت کنید. در صورت تمایل به پرداخت این مبلغ به صورت قسطی، ۱۸ میلیون تومان سه قسط می شود که شامل موارد زیر است:

قسط اول: ۶ میلیون هنگام ثبت نام

قسط دوم: ۶ میلیون تومان ۲۹ مهر

قسط آخر: ۶ میلیون تومان ۲۹ آبان

هزینه ثبت نام یوس ترکیه

یکی از مهم ترین موضوعات تحصیل در ترکیه بودجه بندی است. به همین دلیل شما باید با هزینه ثبت نام و کلاس ها آشنا شوید تا بودجه خود را تنظیم کنید. این آزمون در هر دانشگاه به روش متفاوتی برگزار می شود. حتی ممکن است سطح سوالات آن نیز در هر دانشگاهی متفاوت باشد. همچنین برخی از دانشگاه ها آزمون یوس را در چند مرحله برگزار می کنند. در نتیجه هزینه این آزمون هم می تواند در هر دانشگاه متفاوت باشد.

هزینه این آزمون در برخی از دانشگاه های مهم ترکیه به شرح زیر است.

دانشگاه

هزینه آزمون

دانشگاه استانبول(istanbul univercity)

۱۳۰۰ لیر

دانشگاه ساکاریا(sakarya univercity)

۸۰۰ لیر

دانشگاه دوملوپینار(dumupinar univercity)

۵۰۰ لیر

دانشگاه ماردین آرتوکلو(mardin artuklu univercity)

۶۰ لیر

دانشگاه چوکو اوورا(cukurova univercity)

۷۰۰ لیر

دانشگاه اولوداغ(uludag univercity)

۱۵۰۰ لیر

دانشگاه آتاتورک(ataturk univercity)

۹۰۰ لیر

دانشگاه هاران (harran univercity)

۲۷۵ لیر

هزینه گرفتن خوابگاه در ترکیه

هزینه خوابگاه با توجه به نوع آن می تواند متفاوت باشد. چرا که در این کشور چند نوع خوابگاه دولتی، خوابگاه دانشجویی وقفی،  خوابگاه دانشجویی خصوصی و مسکن جوانان وجود دارد. خوابگاه های دولتی توسط دولت ترکیه و بنیاد وزارت جوانان و ورزش ترکیه یعنی kyk ساخته شده اند که برای همه دانشجویان بین ۲۰۰ الی ۳۵۰ لیر هزینه دارند.

نوع دوم این خوابگاه های یعنی وقفی، توسط افراد خیر ساخته شده است که هدف از آن حمایت دانشجویان خارجی است. همچنین اقامت در خوابگاه های دانشجویی خصوصی تنها زمانی امکان پذیر است که شما خود را در یک دانشگاه ترکیه با اسناد رسمی اثبات کنید. مسکن جوانان یکی از پرطرفدار ترین خوابگاه های دانشجویی هستند که آپارتمان های اجاره ای محسوب می شوند.

https://touran.academy/yos/

عمومی

شناسه : 373949
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا