تعیین نرخ خرید تضمینی گندم به کجا رسید؟

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: نرخ خرید تضمینی گندم برمبنای شاخص هزینه های تولید و احتساب سود متعارف ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عطااله هاشمی گفت: علی رغم آن که قرار بود. جلسه شورای قیمت گذاری فردا دوشنبه ۲۰ شهریور تشکیل شود. اما به دلیل برنامه وزیر جهاد مبنی بر دیدار با مقام معظم رهبری جلسه تعیین نرخ به روز چهارشنبه موکول شد.

او با تاکید بر ضرورت ۱۰۰ درصدی اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در جلسه روز چهارشنبه افزود: وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورا و مسئول برگزاری جلسات کمیسیون های تخصصی و شوراست.  خوشبختانه جلسات کمیسیون تخصصی و شورای قیمت گذاری از زمان ریاست ایشان به طور مرتب تشکیل شد. تنها اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مانع از اعلام قیمت در زمان مقرر و اتخاذ سیاست های حمایتی شده است.

هاشمی ادامه داد : رئیس سازمان برنامه و بودجه با منحرف کردن بحث و تغییر ماهیت ها و عنوان کردن برخی دلایل، اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات را به تعویق انداخته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: نرخ خرید تضمینی گندم برمبنای شاخص هزینه های تولید و احتساب سود متعارف ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان و نرخ تورم ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان است. همچنین بر مبنای قیمت های جهانی و هزینه های جانبی و نرخ واقعی دلار، قیمت خرید گندم بالای ۲۰ هزار تومان است که حال باید منتظر ماند و دید که در جلسه روز چهارشنبه شورا به چه جمع بندی می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 374068
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. گندم ۲۳ هزاری در عوض افتش از کود اوره یک میلیونی کود فسفر ۲۵۰۰و پتاس ۲میلیونی درمیارن از این طرف افزایش قیمت از اون طرفم افزایش قیمت مسئول های ایرانی اگه محصولات کشاورزی با نرخ آزاد بخرن مطمئن باشید کودها هم با نرخ آزاد میدن کشاورزها ای کاش همینطور بشه خرید محصولات کشاورزی رقابتی کنن نه اینکه اجبارن دولت باید تحویل لکیره

  2. درود فراوان برجسم و جان کسانی که مخلصانه جهت رفع موانع کشاورزان گام برمی دارند جناب شما که فرمودید پول گندمکاران ۱۱.۵۰۰پرداخت شد استان چهارمحال و بختیاری هنوز پرداخت نشد بر چه اساسی این را بیان کردی

  3. وعده هفته اینده تمامی نداره.از اردیبهشت تا مهر ماه..پول گندم را کشاورزان خواهش التماس کنان ۱۵تومان راضی شدن آن هم بصورت قطره چکانی.موقع درو ۱۶تومان نقد ندادن…مسولین هم زحمت کشیدن وعده بزودی ..هفته اینده..ده روز دیگر..ووو

  4. آقای رئیسی دولتمردان شما امسال بلائی بسر گندمکاران آورده اند که سال آینده قول میدم ۵ ملیون تن گندم هم نخواهی توانست که خرید کنی از کشاورزان. انواع دروغ و حقه بازی هم در قیمت و هم نحوه پرداخت پول با وقاحت تمام در حق کشاورز روا داشتند. گندمی که با قیمت ۱۷ تومان تمام شده را ۱۵ تومان تحویل گرفتید. هیج دولتی حاضر نیست در حق تولید مملکتش این گونه عمل کند که دولتمردان شما با پول کشاورز در صدد جبران کسری بودجه دولت بودن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *