بسته شدن پرونده معاملات صوری با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه

جهان صنعت نیوز| محمدقسیم عثمانی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه مالیات بر عایدی سرمایه در دولت، گفت: مالیات بر ثروت در تمام کشورهای دنیا به جزء ایران باب است،به گونه ای که در کشور ما مالیات بر درآمد وجود داشته اما مالیات بر ثروت دریافت نمی شود.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیچ نهادی برای شناسایی ثروت در ایران وجود ندارد، افزود:هر میزان که ثروت فردی در ایران افزایش پیدا کند هیچ بخشی وجود ندارد که بررسی کرده و بگوید که ثروت شما از این نقطه به آن نقطه رسیده و مابه التفاوت آن مشمول پرداخت مالیات می شود.

وی ادامه داد: یکی از محاسن مالیات بر عایدی سرمایه این است که از در آمدهای گذشته‌ای که مشمول مالیات نشده و برای افراد تبدیل به ثروت شده می توان به صورت یکجا مالیات معوق دریافت کرد.

عثمانی با اشاره به انجام برخی معاملات صورتی در بازارهای مختلف، تاکید کرد: با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه  جلوی بسیاری از معاملاتی که به صورت ظاهری و صوری برای بازارسازی و سوداگری در حوزه های مختلف همانند مسکن، ارز، طلا و سکه  رخ داده گرفته می شود.
وی افزود: به جای پلیس بازی و اقدامات مقابله ای می توان با یک ساز وکار و مکانیزم اقتصادی صحیح مانع معاملات صوری و ظاهری شد و از تحریف بازار جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، همچنین در پایان بر لزوم مستثنی شدن بازار بورس از اخذ مالیات بر عایدی سرمایه تاکید کرد

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 37494
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا