افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها علیرغم ثابت ماندن حقوق کارمندان

جهان صنعت نیوز|   سخنگوی هیات رئیسه مجلس با انتقاد از بی‌ثباتی قیمت کالاهای موجود در بازار، گفت: در ماه‌های اخیر بی ثباتی قیمت‌ کالاها مشکلات عدیده‌ای برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرده که می‌توان این مشکلات و نابسامانی‌ها را ناشی از مدیریت ضعیف دانست.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید نقش واسطه‌ها را در افزایش قیمت کالاها نادیده گرفت، افزود: اگرچه قیمت تمام شده برخی کالاها در ماه‌های اخیر افزایش چندانی نداشته اما با اجناس با نرخ‌های چند برابری به بازار عرضه می‌شوند.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه باید درباره پرداخت یارانه‌های پنهان و.. توضیحات کافی را ارائه دهد، اظهار کرد: نوسانات قیمت به قدی زیاد است که بهای خودرو در عرض چند روز از ۴۵ میلیون تومان به ۵۵ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و هیچ فردی نیز بابت این موضوع پاسخگو نیست، حقوق کارمندان و دستمزد کارگران در سال جاری رشد چندانی نداشت اما قیمت‌ها سرسام آور افزایش پیدا کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مجلس در جلسات علنی و غیرعلنی ساماندهی قیمت‌ها و کاهش بهای کالاها در بازار را پیگیری می‌کند، اضافه کرد: مسئولان اقتصادی کشور در خواب هستند یا برای ساماندهی امور غفلت می‌کنند در نتیجه روز به روز بر قیمت‎ها افزوده می‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه باید هزینه‌های تولید کاهش پیدا کند تا مردم بتوانند نیازهای خود را تامین کنند، ادامه داد: اگرچه حمایت از تولید ملی یکی از اولویت ها است اما این امر در صورتی محقق می‌شود که نیاز مصرف کننده داخلی نیز تامین شود و مردم راضی باشند.

عباسی تصریح کرد: اگرچه حمایت از صنعت خودرو به منزله حمایت از مردم است اما مجلس با هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای تعارف ندارد و در صورت قصور و کوتاهی با آنها برخورد می‌کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس بیان کرد: تمام وزارتخانه‌ها باید درباره مسائلی مانند تولید، قیمت‌گذاری و… سیاست‌هایی اتخاذ کنند تا قیمت‌ها روند کاهشی پیدا کند در غیر این صورت مجلس ورود می کند.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 37505
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا