زمان برگزاری جلسه بررسی دستمزد کارگران اعلام شد

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از برگزاری نشست هفته آینده شورای عالی کار با محور تقویت معیشت کارگران خبر داد .

به گزارش جهان صنعت نیوز، هادی ابوی،دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه هفته آینده شورای عالی کار با محوریت تقویب معیشت کارگران تشکیل جلسه می دهد گفت: ما به دنبال این هستیم که با مستندات دولت را متوجه کاهش قدرت خرید کارگران کنیم. تلاش داریم با حمایت های غیر نقدی از جمله کالابرگ الکترونیک و تأمین سفره  خانوار کارگری کمک به معیشت کنیم.

 ابوی با اشاره به اینکه برگزاری جلسه و توجه به معیشت درخواست کارگران بوده است افزود:دولت با اجرای طرح کالابرگ تلاش خود را می کند تا در طرح کالابرگ موفق عمل کند و قیمت ها کنترل شود. اما این موضوع به تنهایی کفایت نمی کند و تقویت قدرت معیشت خانوارهای کارگری لازم است. بنابراین  ضرورت دارد دولت هر گونه که می تواند کارگران را حمایت کند.

 نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت:در صورتی که در میانه سال بحث ترمیم مزد صورت گیرد, اختلاف نظرهای شرکای اجتماعی برای مذاکرات مزدی سال آینده کاهش می یابد و کارگران و کارفرمایان با چالش کمتری به مذاکره مزد سال بعد می پردازند.

ابوی درپاسخ به اینکه آیا درباره حقوق و دستمزد  در جلسه قبلی  شورای‌عالی کار صحبتی شد گفت:نمایندگان کارگری به‌دنبال برگزاری جلسه‌ای برای بررسی دستمزد و کاهش قدرت خرید کارگران هستند، با توجه به افزایش قیمت‌ها و عدم ثبات در قیمت کالاهای اساسی, نمایندگان کارگری پیگیر بررسی این مسئله با حضور مسئولان هستند.

تسنیم

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 375092
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا