برای انتقال منابع بلوکه شده ارزی؛

سوییفت برای بانک‌های ایرانی باز خواهد شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، سوئیفت بانک‌های ایرانی برای انتقال این منابع باز خواهد شد و باید تلاش کنیم تا سوئیفت برای بانک‌های ما باز بماند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار کرد. طبق اخبار منتشر شده ۶ میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی تا چند روز آینده به حساب‌های تعیین شده بانک‌های ایرانی در بانک‌های قطر واریز خواهد شد.

برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و واریز این دارایی‌ها به حساب‌های تعیین شده در بانک‌های قطری سوئیفت بانک‌های ایرانی باز خواهد شد. باید تلاش کنیم تا سوئیفت برای ارتباط بانک‌های ایرانی با بانک‌های جهانی باز بماند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس اظهار داشت: یکی از تاثیرات مهم آزادسازی این دارایی‌ها ایجاد آرامش بیش از پیش در بازار ارز است.

کنترل بیشتر قیمت دلار در بازار

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد. چند ماه است که بازار ارز بدون التهاب به کار خود ادامه می‌دهد. ما حتی شاهد کاهش قیمت دلار در بازار آزاد در این چند ماه بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران شاهد کنترل بیشتر قیمت دلار در بازار خواهیم بود. چرا که با آزادسازی این دارایی‌ها تعادل بیشتری در عرضه و تقاضای دلار در بازار ایجاد خواهد شد.

او در پایان افزود: قطعاً با آزادسازی این دارایی‌ها و همچنین در ادامه کار با رونق تولید و ثبات بازار، شاهد تاثیرات مثبت و بلندمدت این اتفاق بر اقتصاد کشور و آرامش در فضای بازار ارز خواهیم بود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 375565
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. استاد عزیز هر کاری و هر بیانی متخصص خودش را میخواهد نه اینکه من به پست و مقامی برسم حالا با هر روشی بعد خودم را بصورت خدادادی صاحب نظر و کمالات در بحث های تخصصی بدانم.!! تا تکلیف مدیران و مسئولین و صاحبان نظر و تریبون از باب سطح دانش و تخصص و کمال در رشته ای که برپایه آن در جایگاه و منصبی باید قراربگیرند روشن و مشخص نشود کشور عزیزمان هیچ گامی که به جلو برنمیداردبلکه هر روز متضررتر از دیروزش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا