ادعای رسانه چینی: هواپیمای قطری آماده انتقال زندانیان آمریکایی از تهران

یک رسانه چینی ادعا کرد که هواپیمای قطری برای انتقال زندانیان آمریکایی از ایران آماده شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، شبکه «سی‌جی‌‌تی‌اِن» به نقل از منابع مطلع خود ادعا کرد که هواپیمای مسافربری خطوط هوایی قطر در تهران برای انتقال زندانیان آمریکایی به دوحه در حالت آماده قرار دارد.

زندانیان آمریکایی

سی‌جی‌تی‌اِن در ادامه گزارش داد که بر اساس توافق مبادله زندانیان بین واشنگتن و تهران، انتظار می‌رود که ۵ زندانی آمریکایی به‌زودی تهران را ترک کرده و به پایتخت قطر بروند و سپس از آنجا به آمریکا پرواز کنند.

این رسانه چینی در وبگاه خود نوشت: «در مقابل، پنج ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا نیز آزاد خواهند شد تا ابتدا به قطر منتقل شده و سپس به تهران بیایند. با این حال، مقامات ایرانی و خبرگزاری دولتی ایران گفته‌اند که انتظار می‌رود یکی از این شهروندان ایرانی در آمریکا بماند».

امروز همچنین خبرگزاری «رویترز» گزارش داد قطر به واشنگتن و تهران اطلاع داده وجوه مسدودی ایران به ارزش ۶ میلیارد دلار از کره جنوبی به بانک‌هایی در دوحه منتقل شده است. (جزئیات بیشتر)

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز درباره توافق مبادله زندانی با ایران، ضمن رد ادعاها مبنی بر پرداخت پول به تهران در ازای آزادی پنج زندانی آمریکایی، تاکید کرد: «آن ۶ میلیارد دلار،‌ پول خود ایران است».

با این حال میلر مدعی شد: «اگر ببینیم ایران در حال تلاش برای انجام اقداماتی است که ناقض این توافق و نقض تحریم‌های ما یا برداشت پول برای مصارف غیر بشردوستانه است، توانایی مسدود کردن دوباره آنها را داریم»/دنیای اقتصاد

سیاسی
شناسه : 375828
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا