بعد از بازگشت زندانیان از ایران نفس راحت می کشیم

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به اینکه توافق جدید با ایران به معنای تغییر در سیاست‌های واشنگتن نسبت به تهران نیست گفت «بعد از بازگشت زندانیان آمریکایی بازداشت شده از ایران یک نفس راحت خواهیم کشید».

به گزارش جهان صنعت نیوز، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز (دوشنبه). پس از انتشار خبرها مبنی بر واریز منابع مالی آزادشده ایران از کره جنوبی به حساب‌های ایرانی در بانک‌های قطری. خروج هواپیمای حامل جاسوسان آمریکایی از تهران، در اظهاراتی گفت. «بعد از بازگشت زندانیان آمریکایی بازداشت شده در ایران نفس راحت خواهیم کشید».

به موجب ایران توافق، پنج زندانی ایرانی نیز که به صورت غیرقانونی در آمریکا بازداشت شده بودند. مشمول عفو ریاست‌جمهوری و آزاد شده‌اند.

به گزارش الجزیره، کربی در ادامه مدعی شد. «به مجازات ایران ادامه خواهیم داد و مسئله بازداشت شهروندان آمریکایی را جدی خواهیم گرفت».

این مقام آمریکایی درباره روند مذاکرات با ایران نیز گفت. «مذاکرات برای رسیدن به توافق با ایران چندین ماه طول کشید. وزارت خارجه آمریکا در طول این مدت فعالیت سختی داشت».

توافق جدید به معنای هیچگونه تغییر در سیاست‌های ما نسبت به ایران نیست

سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت. «توافق تبادل زندانیان با ایران را در چارچوب اقدامات اعتمادساز به منظور ایجاد روابط بهتر نمی‌دانیم».

کربی همچنین مدعی شد. «اگر ایران در امور غیرانسان دوستانه از این اموال استفاده کند. می‌توانیم آن‌ها را توقیف کنیم».

این مقام ارشد آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد. «توافق جدید به معنای هیچگونه تغییر در سیاست‌های ما نسبت به ایران نیست. همچنان با اقدامات بی‌ثبات کنند آن مقابله می‌کنیم».

اظهارات کربی در حالی عنوان شده. بسیاری از جمهوری‌خواهان آمریکایی از توافق تهران و واشنگتن برای تبادل زندانی و آزادسازی پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی راضی نیستند. بر این باورند که ایالات متحده احتمالاً در دادن امتیاز زیاده‌روی کرده است.

منبع: ایسنا

سیاسی
شناسه : 375920
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا